بهتربن علم، علم قرآن و حدیث هست

  •  مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف در ابتدای سخنان خود حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم را یاد آورد شدند و فرمودند: هرکس راه علم را در پیش گیرد الله تعالی راه جنت را برای او آسان می فرماید. و حتی ماهیان دریا هم برای آن شخص دعای مغفرت می کنند.
  • مولانا مطهری (حفظه الله) در ادامه فرمودند: بهتربن علم، علم قرآن و حدیث هست و تمام علوم دیگر در کنار علوم قرآنی و نبوی سودمند‌اند و هم برای خود شخص و جامعه مفید است.
    علم باید در انسان اخلاق حسنه و حمیده را ایجاد کند و در رفتار و گفتار و معاشرت اجتماعی اش تاثیر خود را بگذارد.
     راهنمایی کردن جامعه و مردم و زنان را برای حاصل کردن چنین علمی و رساندن آن کار شما اساتید هست؛ در هر درس شما یک آیه و حدیث و سیرت آموزنده ای باید وجود داشته باشد.
  • ریاست محترم مجمع فقهی خراسان فرمودند: علم را ذلیل نکنید و ذلت علم در عمل نکردند به آن است و همواره تقوی و پر هیزگاری را پیشه کنید.
  • ایشان فرمودند: بنای مکاتب سه ساله بر اصلاح و خودسازی است که باید این امر خیلی مورد توجه قرار گیرد.
  • در بخشی دیگر از سخنان خود فرمودند: خیر دنیا در پنج عمل است:
    ۱ 》در استغنای نفس ۲》دوری از اذیت و آزار مسلمان ۳》کسب مال حلال ۴》لباس تقوی به تن کردن ۵》اعتماد بر الله جل جلاله
    سپس ارشاد فرمودند: منکرات در جامعه زیاد شده و برای خشکاندن ریشه گناه نیاز به همت و اراده و قوی است و شما می‌توانید این را کار را انجام و در حد توان خود برای این مهم بکوشید.
  • مولانا مطهری ارشادات پدرانه و دلسوزانه خود را به اساتید و رابطین فرمودند: از فتوی دادن پرهیز نمایید مسئله ای که نمی دانید بیان نکنید! از جواب دادن مسائل مشکوک در جامعه التهاب و شک و شبهه فراوانی ایجاد می‌شود لذا باید جدا پرهیز نمود.
    و ایشان قول حضرت عباس (رض) را فرمودند: هر کس زود جواب فتوی را بدهد دیوانه است.
    در پایان از زحمات همه اساتید تشکر نموده و برای همه دعای خیر فرمودند.

مولوی عبدالعزیز احراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *