اقتصاد ایران بیمار است و به یک جراحی بزرگی نیاز دارد – حوزه علمیه احناف خواف

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، آقای عباسیان – مسئول سیاسی سپاه امام رضا(رحمه‌الله) – در مراسم نماز جمعه (۵ آذرماه ۱۴۰۰) اهل سنت شهر خواف، به ایراد سخن پرداخت.

ایشان در ابتدا بیان داشت: از امام راحل(رح) پرسیدند: آیا کسی به شما پیشنهاد داده بود که بسیج را تشکیل دهید؟ ایشان فرمودند: نه کسی پیشنهاد داد و نه کسی مشوره داد؛ به تاریخ صدر اسلام نگاه کردم و خواستم همان فکر زمان پیامبر(ص) را پیاده کنم. آمریکا ۱۸۰۰ اندیشکده دارد که ۲۵ اندیشکده‌ی آن برضرر اسلام و انقلاب است و سه اندیشکده‌ی آن ضد سپاه و بسیج است. آقای آلفونه از دشمنان اصلی سپاه و بسیج است که می‌گوید: اگر بسیج را بتوانیم تضعیف کنیم، سقوط ایران حتمی است. اگر بسیج از نظام جمهوری اسلامی حذف شود، دیگر جایگزینی ندارد. امروزه فاطمیون افغانستان، زینبیون سوریه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان از بسیج ایران الگوبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیج چند روحیه مهم دارد که سرآمد تمام روحیاتش است: اول: روحیه دشمن شناسی، دوم: روحیه انقلاب گری، سوم: روحیه انعطاف پذیری. روحیه دشمن شناسی دشمن را تشخیص می‌دهد. دشمن، ملت ما را از لحاظ اقتصادی تحریم کرده‌ است که ما مقاومت اقتصادی را اجرا کردیم. نقاط قوت انقلاب اسلامی همین ابزارآلات و تجهیزات نظامی ما است که دشمن می‌خواهد این‌ها را هم محدود کند. روحیه بسیجی حکم می‌کند که در صحنه‌های انقلاب بیش‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کند‌.

ایشان افزود: با انتخاباتی که صورت گرفت، همه منتظر هستند که تکان اساسی به اقتصاد بخورد ولی باید بدانیم که اقتصاد ایران بیمار است و به یک جراحی بزرگی نیاز دارد. لذا ابتدا باید التهاب معیشت مردم کاسته شود و زیر‌ساخت‌ها آماده شود و رانت‌ها برداشته شود و بعد اقتصاد ما آماده‌ی جراحی شود. روحیه دوم بسیجی، انقلاب گری است، یعنی بسیج دغدغه‌ی انقلابی دارد. دشمن می‌خواهد فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد و معروف از معروف‌گری بیفتد و منکر از منکری. بنی‌صدر به امام(رح) نامه‌ای نوشت که به جای انقلاب اسلامی ایران نوشت: انقلاب ایران، امام(رح) نامه را پاره کردند و گفتند: به بنی‌صدر بگویید دیگر برای من از این نامه‌ها ننویسد، ما هرچه داریم از اسلام داریم. مواضع باید مواضع انقلابی باشد. به امام(رح) گفتند: فتواهای سلمان رشدی را بردارید که با قوانین بین الملل همخوانی ندارد ایشان گفتند: به درک! او آبروی رسول الله(ص) را برده است که اگر توان داشتم خودم او را می‌کشتم. بعد از آن جریان ۵۰ کشور اسلامی او را مرتد اعلام کردند. پس مواضع انقلابی باید دشمن کور‌کن و خاری در چشم دشمنان باشد.

آقای عباسیان در پایان گفت: سومین روحیه بسیج، انعطاف پذیری است. بسیج در آسیب‌های اجتماعی حضور فعالی داشته که این انعطاف بسیج را نشان می‌دهد. در تمام صحنه‌های انقلاب بسیج در خط مقدم است و روشنگری می‌کند. در کشور سه روحیه داریم: ۱- روحیه “نباید بتوانیم”، که این روحیه سلطنت طلبان و دشمنان است. ۲- روحیه “ما نمی‌توانیم”، که روحیه کسانی می‌باشد که چشمشان به بیگانگان است و منتظرند که دیگران برای آن‌ها تصمیم بگیرند که این روحیه تنبلی و ورشکستگی است. ۳- روحیه “ما می‌توانیم”. روحیه بسیجی روحیه ما می‌توانیم است.

اشتراک گذاری