قرآن جنبه تبرک و تزیین نداشته و هدف آن ارائه برنامه کامل برای تمامی بشریت است

ایشان در ترجمه آیه فوق فرمود:آیا در قرآن نمی اندیشند در حالی که از ذاتی غیر یگانه مطلق می بود اشتباهات زیادی می داشت اما هیچکس نتوانسته بر آن ایرادی بگیرد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف با تلاوت آیه”أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ” بیان داشت:قلب هایشان قفل است یا چرا دنبال فهم قرآن نیستند؟! و موضوعی که غالبا جوامع را در برگرفته این است که قرآن جنبه تبرک در منازل و مراسم به خود گرفته که هیچ یک از این ها مبنای شریعت ما نیست و هدف از نزول قرآن این نبوده و بلکه یک برنامه جامعی است برای هدایت انسان ها که برنامه های آن توسط پروردگار با توجه به اشراف و آگاهی به تمامی نیاز های بشر گنجانده شده است.

مولوی جواد عصار در ادامه صحبت خود به بیان موضوعات مختلف دیگر همچون بیان نحوه ی خلقت و تشکیل نطفه انسان و ارائه مباحث کهکشان ها و… در قرآن به بیان عظمت پروردگار و این کتاب جاوید پرداخت.

وی در ادامه بیان داشت که خداوند بهترین راه راست و کمال را به انسان نشان خواهد داد و آن در قرآن با عنوان عبادت پروردگار آمده است و راهی جز این انسان را به اختلاف و گمراهی خواهد کشاند اما با وجود این بشر کوتاهی میکند و به بیراهه رفته و غرق در زینت دنیا است غافل از آنکه پروردگار متعال میفرماید: این زینت دنیا چند روزی در اختیار انسان بوده و فقط محدود به این دنیا است و بازگشت نیک و درست و سعادت نزد پروردگار است.

مولوی عصار در پایان صحبت خود ضمن عرض تبریک به قبول شدگان کنکور سراسری و آزمون تخصص پزشکی، این را مایه افتخار برای شهرستان خواف خواند و یادآور شد؛ امید است که با ورود به دانشگاه دین، دیانت و اعتقادات خود را استوارنه حفظ و نماینده دیندار و شایسته ای برای مردم شهر خود باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *