جشن حافظی ۶ تن از حفاظ دارالحفظ حوزه علمیه احناف خواف

روز سه شنبه مورخه ۲۰ / ۹ / ۱۳۹۷ شش نفر از قرآن آموزان دارالحفظ حوزه علمیه احناف خواف به نام‌های: ۱_رضا محبوبی از کاریز تایباد ۲_ یوسف طالعی از شهر خواف ۳_ امیر رضا منصورزاده از روستای فایندر شهرستان خواف ۴_منصور دری از شهرستان تربت جام ۵_ عبدالاحد احمدی از روستای فرزنه شهرستان تایباد ۶_ دانیال درویشی از شهرستان تایباد.
موفق به اتمام حفط قرآن مجید شدند؛ شعبه حفظ که هدف اصلی آن تشویق و اشاعه فرهنگ قرآنی است در این راستا همانند گذشته به خاطر ارج نهادن به این کتاب هستی بخش، اقدام به برگزاری جلسه اتمام حفظ برای این حفاظ کرد. این جلسه قرآنی همچون جلسات گذشته با حضور علما و مخصوصا جناب حضرت مولانا مطهری و مهمانان حفاظ  از مناطق مختلف پرشور برگزار گردید و حفاظ عزیز بعد از تحویل آخرین درس حفظ خدمت حضرت مولانا مطهری به سعادت بزرگ حفظ قرآن نایل گردیدند.
بعد از اجرای سرود توسط حفاظ خردسال دارالحفظ، جناب مولانا مطهری که سخنران این جلسه بودند سخنانی شیوا و جامع ایراد فرمودند. ایشان با استناد به آیات قرآنی از جمله آیات سوره بقره که در آن حضرت ابراهیم و یعقوب علیهم السلام در آخر عمر فرزندانشان را وصیت به ایمان و خیرخواهی نمودند.
خطاب به اولیای حفاظ و سایر مهمانان فرمودند از جمله  وظایف اصلی والدین وصیت فرزندان به خوبی، خیرخواهی و ایمان و همراهی فرزندان در این موارد  می باشد.
ایشان با استناد به آیه دیگر (و یوم یعض الظالم …) که شخص در آخرت از اینکه دوستان ناباب و ناسالمی در دنیا داشته که او را از راه درست منحرف کرده اند حسرت خواهد خورد. انتخاب دوست مناسب را برای فرزندان یک امر مهم و ضروری دانستند و فرمودند والدین باید بر انتخاب دوست فرزندان خود دقت نظر کافی  داشته باشند، چرا که دوست بر رفتار و کردار انسان خیلی تاثیر بسزایی دارد. ایشان در ادامه نسبت به حقوق فرزندان بر والدین که از آن جمله انتخاب مادر مناسب از یک خانواده با اصل و نسب، تعیین اسم مناسب و اسلامی، تعلیم قرآن، خواندن و نوشتن است اشاره کردند و فرمودند همانطور که فرزندان باید احترام والدین خود را حفظ کنند والدین هم در قبال فرزندان خود مسئول هستند.
از نصایح دیگر ایشان به والدین شناساندن درجه و مقام علما و جایگاه علماء ربانی به فرزندان بود و این امر زمانی محقق خواهد شد که خود والدین نیز به این امر مهم اهتمام لازم را داشته باشند.
در پایان ایشان از همه علمایی که در راه دین و علم عمر خویش را صرف کردند و به دیدار حق شتافتند و در میان ما نیستند از جمله مولانا شمس الدین مطهری، مولانا احراری، مولانا موحدی، مولانا داورپناه و مولانا شهیدی یاد کردند و با دعایی خالصانه به سخنان خود خاتمه دادند.
این جلسه با پذیرایی از مهمانان و والدین حفاظ و حفاظ دارالحفظ به پایان رسید.

مولوی سید رشید احمد  شهیدی

گالری عکس‌های این مراسم در پایین همین مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *