گزارش جلسه اولیای محترم حفاظ دارالحفظ حوزه علمیه احناف خواف

این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام پاک الهی توسط حافظ مسعود نظری از حفاظ نونهال دارالحفظ حوزه علمیه احناف خواف  شروع شد. بعد از تلاوت کلام الهی مجری محترم جلسه و استاد دارالحفظ حوزه علمیه خواف جناب مولوی بختیاری خیر مقدمی خدمت مهمانان بیان داشتند.
اولین سخنران این مراسم جناب مولوی ابراهیم باهیئت، مدرس حوزه علمیه احناف خواف فرمایشاتی در مورد فضیلت و جایگاه قرآن کریم بیان فرمودند. بعد از فرمایشات ایشان، خطیب و سخنران به‌نام خراسان جناب مولوی بهزاد فقهی مطالبی در خصوص تربیت خانوادگی، خدمات و فضایل علمای دیوبند ایراد فرمودند که مورد توجه حفاظ و اولیای‌شان قرار گرفت.
جلسه با اجرای سرودی که توسط طلاب دارالحفظ آماده شده بود، ادامه پیدا کرد و بعد از این سرود، همه با شوق و ذوق وصف‌ناپذیری گوش جان به نصایح و فرمایشات گران‌بها و باارزش رهبر دینی و پدر معنوی سرزمین خراسان حضرت مولانا حبیب الرحمن مطهری (حفظه‌الله) سپردند. ایشان نصایحی در مورد اهمیت و روش تربیت فرزندان، در احادیث و شریعت مقدس اسلام برای حضّار در جلسه ایراد فرمودند.
در ادامه این جلسه معنوی و دینی نشست صمیمی و گرم والدین حفاظ با فرزندان و اساتید برگزار شد. این نشست به این صورت بود که شاگردان هر یک از اساتید به همراه اولیای خود خدمت استادشان رسیدند و ضمن اطلاع اولیا از وضعیت فرزندان‌شان، سؤالاتی را از اساتید پرسیدند که اساتید محترم دارالحفظ با صبر و حوصله پاسخ دادند. این نشست گرم و صمیمی باعث خوشحالی والدین و حوصله‌افزایی اساتید گردید.
جلسه اولیای طلاب دارالحفظ با تقدیم سرودی توسط بلبل خوش‌آواز حوزه علمیه خواف جناب حافظ غلام احمد سالاری ادامه پیدا کرد و بعد از این سرود گزارش مفصلی از دارالحفظ برادران و خواهران از بدو تأسیس و خدماتی که انجام شده و می‌شود توسط مسؤول محترم دارالحفظ جناب قاری عبدالرئوف رمضانی ارائه شد. در انتها و بعد از این گزارش، پذیرایی از مهمانان بزرگوار انجام گرفت و جلسه به پایان رسید.

✍️ محمد مکفی رودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *