آنچه که به زن، مقام و منزلت می‌بخشد مادیات و ثروت نیست، بلکه دین‌داری و تقوای اوست.

حضرت فاطمه(رض) که به آن مقام و درجات رسید به وسیله دینداری و پیروی از شریعت اسلام بود.
وی با بیان اینکه عامل مهم و تاثیرگذار در برتری و مقام هر شخص دینداری اوست عنوان کردند: امروزه ما با کمبود ایمان و ضعف توکل نسبت به خداوند روبرو هستیم و همین امر منجر به حیرانی و بروز مشکلات امت اسلامی شده است.
ایشان افزودند: وقتی یقین و ایمان نسبت به خداوند قوی باشد، همه مشکلات حل می‌شود. همچون واقعه‌ای که حضرت فاطمه(رض) نسبت به مشکلات زندگی خویش از پیامبر اکرم(ص) درخواست خادمه نمودند، اما پیامبر اکرم، ایشان را به تسبیحات پس از نماز‌های پنجگانه توصیه کردند که به تسبیحات فاطمیه معروف گشته و الگوی تمام مسلمین قرار گرفته است.
مدیر محترم حوزه علمیه احناف خواف با بیان اینکه زنان این زمانه امت اسلامی هم می‌توانند با تقویت ایمان، یقین، اعمال صالحه، رعایت حجاب و صبر به چنین درجاتی برسند، تصریح کردند: در عصر حاضر که دشمنان اسلام در تلاش برای منحرف‌کردن فرزندان و زنان اسلام هستند، باید به خود متذکر شویم که آیا تحمل عذاب‌های قبر و آخرت را داریم که وارد گناه می‌شویم؟
وی با اشاره به اینکه وظیفه زن مسلمان این است که خود و اهل خود را آگاه و بیدار سازد، تصریح کرد: همانطور که حاکم نسبت به مردم و زیر دستان خود مسئول و پاسخگو است، هم‌چنین زن نیز در خانه همسر خود نسبت به وظایفش از جمله تربیت فرزند عهده‌دار است و باید مسئول، حافظ و امانت‌دار و با تکیه به ایمان و تقوا همواره در تلاش برای عمل به این مسئولیت‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *