یکی از مسائل مهم و کلیدی که در چند سال اخیر دنبال شده، ایجاد فضای آرامش و همدلی در سطح شهرستان بوده است

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های عظیم خدادادی در شهرستان خواف، تونل بادی است که بیش از ۴۰ شرکت در این زمینه اقدامات اولیه را انجام دادند، اما به دلیل تحریم‌های اقتصادی که این تکنولوژی از اروپا و آمریکا تأمین می‌شد با مشکل مواجه و متوقف گردید.
ایشان تاکید کرد: آنچه امروز نیاز جامعه اسلامی ماست، حفظ وحدت، انسجام، اتحاد و همدلی است.
نگهبان سلامی پیرامون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است؛ اما متاسفانه این عرف به وجود آمده که مسائل مربوط به مدیران اجرایی شهرستان، معمولاً از نمایندگان مطالبه می‌شود. هرچند که تمام اموری که از نمایندگان مطالبه می‌شود باید با جدیت پیگیری شود، اما آنچه که به نفع منطقه و شهرستان است و از جایگاه نمایندگی می‌توان آن را دنبال کرد، ایجاد طرح‌های کلان و زیربنایی است.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم و کلیدی که در چند سال اخیر دنبال شده، ایجاد فضای آرامش و همدلی در سطح شهرستان در بین مسئولین بوده که مردم در این فضای مسالمت‌آمیز به دور از تنش و آشوب بتوانند مطالبات خود را در بخش‌های مختلف پیگیری نمایند.
نماینده مردم خواف و رشتخوار در حوزه طرح‌های کلان و زیر بنایی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم شهرستان، مسئله جاده است. با توجه به توسعه صنایعی که در این منطقه صورت گرفته است قطعاً باید در حوزه حمل و نقل و آب که دغدغه اساسی است اقدام اساسی صورت بگیرد. البته با تلاش‌هایی که صورت گرفته یک ردیف لایحه بودجه مستقل برای جاده سنگان-تربت حیدریه در نظر گرفته شده که به عنوان چهار بانده شدن مسیر که در فاز اول ۲۵ کیلومتر از خواف تا سلامی به بهره‌برداری رسید که متاسفانه پیمانکار، کار را به نحو مطلوبی به انجام نرساند.
نماینده مردم خواف و رشتخوار افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده مذکور در نظر گرفته شده و مناقصه آن انجام شده که طی هفته‌های آینده از دو بخش عملیات اجرایی شروع خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون مسائل معادن شهرستان گفت: در ابتدای شروع نمایندگی، یک کارخانه کنسانتره که ایمیدرو ایجاد کرده بود در منطقه سنگان مشغول به کار بود، اما امروز با تلاش‌هایی که صورت گرفت بخش خصوصی وارد عرصه شد و با همکاری مجلس و صندوق توسعه ملی، مشکلاتی که در حوزه زیرساخت‌ها داشتند رفع گردید و هفت کارخانه افتتاح و اکنون مشغول به كارند.
نگهبان سلامی افزود: در بحث استخدام در کارخانجات معادن مرکز آزمونی در دانشگاه پیام نور ایجاد شد تا تمام کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند در این مرکز شرکت کرده و در هر مرحله از پذیرش بخشی از این مجموعه به کار گرفته شوند.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در لاحیه بودجه کشور، بحث ایجاد ردیف ملی بودجه برای راه‌اندازی فرودگاه خواف آمده است.
ایشان در رابطه با تامین برق صنایع و شهرستان گفت: پس از سفر دکتر نوبخت به شهرستان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به بحث برق در شهرستان خواف اختصاص یافت که پُست ۴۰۰ کیلووات برق در مسیر دیزباد با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: طرح منطقه ویژه اقتصادی در لایحه دولت آمد و در صحن علنی مجلس تصویب و در کمیسیون اقتصادی مجلس ابلاغ شده که مباحث مطالعات و جانمایی انجام شود.

الحمدلله حدود ۴۰ نفر از مدیران شهرستان خواف بومی هستند

نگهبان سلامی در رابطه با بکارگیری نیروهای بومی در پست‌های اجرایی افزود: در کمتر از هفت سال قبل، در سطح شهرستان خواف تنها یک مدیر بومی بود اما امروز با عنایت ویژه و نگاه عادلانه و منصفانه‌ای که نهادهای مختلف امنیتی و غیره داشتند زمینه حضور نیروهای بومی در رده‌های مدیریتی شهرستان فراهم گردید و امروز حدود ۴۰ نفر از مدیران شهرستان بومی هستند.
نماینده مردم خواف و رشتخوار بیان داشت: در بیست سال گذشته در لایحه بودجه تنها یک یا دو ردیف ملی برای شهرستان خواف و رشتخوار وجود داشت، اما امروز در سال ۹۸ در لایحه بودجه بیش از ۱۰ ردیف بودجه ملی برای بخش‌های مختلف در شهرستان خواف وجود دارد.
وی تاکید کرد: در حوزه گازرسانی در شش، هفت سال گذشته ۵۷ روستا از ۸۵ روستا یا گازرسانی شده یا در حال انجام گازرسانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *