علمای اهل سنت حق دارند تا پاسخ تفرقه‌افکنی‌های صدا و سیما را در تربیون نماز جمعه بدهند

خدای متعال که بنا بر آیه: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاس» این امت را بهترین امت قرار داده است؛ به خاطر وسطیت بودن است. باید در همه امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره، به دور از افراط و تفریط عمل کرد و روش همگی انبیاء نیز بر اعتدال بوده است.
ایشان ادامه دادند: در کتاب دُر منثور و ابن ماجه احادیثی روایت شده است از رسول اکرم(ص) که می‌فرمایند: اگر خدای متعال بخواهد یک امتی را نگه دارد و سرفراز باشد، عفت و وسطیت را به آنها عنایت می‌کند و در روایت دیگری پیامبر(ص) می‌فرمایند: بر شما لازم و واجب است که میانه‌رو و معتدل بوده، در میان شما افراط و تفریط نباشد.
عالم بزرگ خراسان زمین افزودند: یکی از مواردی که باید مد نظر بوده و فرهنگ تقریب هم هست، بحث اعتدال و میانه‌روی است. از دیگر فرهنگ‌های تقریب، احساس برادری است و آیات و روایات نیز همین مضممون را می‌رساند که همه مومنین با هم برادر هستند.
ایشان تاکید کردند: ما باید با هم برادر باشیم و بر مقتضای برادری عمل نماییم و احترام به مقدسات یکدیگر را داشته باشیم.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف خاطرنشان کردند: کفار با فرهنگ‌های مخالف، به یکدیگر کاری ندارند و کسی به اعتقادات دیگری توهین نمی‌کند و در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، اما مسلمانان چون با هم اختلافاتی دارند، دشمن نیز روی همین اختلافات دست می‌گذارد.
ریاست مجمع فقهی اهل سنت خراسان پیرامون برنامه اخیر صدا و سیما تصریح کردند: روز یکشنبه این هفته، در برنامه “سمت خدا” از شبکه سه سیما، روحانی‌ به نام آقای کاشانی با عنوان بیان واقعات پس از رحلت رسول اکرم(ص)، به مسئله فدک پرداخت و در این خصوص مسائلی را مطرح کرد؛ وقتی این مسائل در رسانه ملی مطرح شود علمای اهل سنت حق دارند که در تریبون نماز جمعه این مسئله را پاسخ دهند؛ زیرا برای مردم سوال پیش می‌آید و علما باید پاسخگو باشند.
ایشان در ادامه فرمودند: اگر ما فرهنگ تقریب را درک کنیم مشکلی ایجاد نمی‌شود. و اگر می‌خواهیم که دوام داشته باشیم باید بر طریقه اعتدال حرکت کنیم. فرهنگ تقریب؛ یعنی احترام به مقدسات و اعتقادات، نه اینکه یک شخصی که قدرت بیشتری دارد هر چه می‌خواهد بگوید، اما شخصی دیگر که قدرتی ندارد و در محدوده خودش اگر حرفی بزند بر او اعتراض کنند که چرا این چنین گفته ای!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *