نکته‌ بسیار مهم این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی، سالم برگزار شود

مولانا مطهری ضمن تبریک این ایام، فرمودند: خداوند متعال، انقلاب اسلامی را در چهل و یک سال پیش به رهبری امام راحل و با حضور همه اقشار مردم از شیعه و سنی برای ما به ارمغان آورد، که شعار آن «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود. این سه اصل مهم، همانطور که در آن زمان کارآمد بود، اکنون نیز بسیار کارآمدتر می‌باشد.
ایشان افزودند: الحمدلله نظام اسلامی ما، استقلال خود را به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و دولت‌مردان نظام اسلامی حفظ کرده است. در همین معامله قرن که جنایتکاران آمریکایی با مردم مظلوم فلسطین انجام دادند و اکثر سرزمین آنها را به اسرائیل غاصب تحویل دادند، متاسفانه بعضی از کشورهای اسلامی همکاری کردند، اما نظام اسلامی ما، قدرتمندانه از فلسطین و مردم آن دفاع کرده و می‌کند.
مولانا مطهری خاطرنشان کردند: الحمدلله نظام اسلامی ما، اسلامی نیز است و ما به آن افتخار می‌کنیم. اگر مقایسه‌ای با دوران قبل از انقلاب داشته باشیم، این تفاوات به وضوح مشاهده می‌گردد. اما با این وجود، باید بیشتر از این کار شود تا همه احکام اسلامی به صورت دقیق و کامل در مراجع قضایی و ادارات اجرا گردد.
ایشان در بیان اصل «آزادی» فرمودند: باید همه مردم اعم از شیعه و سنی و حتی دیگر ادیان، در مراسمات مذهبی خود آزاد باشند؛ زیرا اساس اسلام بر همین است. این اصل باید مورد توجه قرار گیرد و از لوازمات آزادی، می‌توان به عدم تبعیض و اجرای عدالت اسلامی اشاره کرد.
ایشان تصریح کردند: مقام معظم رهبری در چند سال پیش در جواب نامه مولانا عبدالحمید فرمودند: هیچ تبعیضی نباید بین مردم اعم از سنی و شیعه باشد. لذا مسئولین نیز باید بر همین منهج رهبری حرکت نمایند و آن را مورد توجه قرار دهند.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف در زمینه «انتخابات مجلس شورای اسلامی» فرمودند: کاندیدی که از صندوق‌های رأی انتخاب شود برای ما محترم است و فرقی نمی‌کند که سنی باشد یا شیعه، مهم این است که برای تمام مردم کار کند و به یک دید به همه نگاه کند؛ و ما این را در دوره‌های قبل نیز نشان داده‌ایم که در خیلی از دوره‌ها، نماینده اهل تشیع داشتیم. بنابراین، اگر بعضی انتقاد می‌کنند که ما انتخابات را مذهبی می‌کنیم، این حرف از روی جهالت‌شان است.
ایشان تأکید کردند: نکته‌ بسیار مهم این است که انتخابات مجلس شورای اسلامی، سالم برگزار شود که انشاءالله با درایت فرماندار محترم، شاهد انتخابات سالمی باشیم. در بعضی از دوره‌های گذشته، اخباری مبنی بر بروز تخلفاتی در بعضی از بخش‌ها می‌رسید که انشاءالله در این دوره این‌چنین نباشد.
مولانا مطهری خاطرنشان کردند: نکته بسیار مهم در بحث انتخابات، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است که انشاءالله شاهد آن خواهیم بود.
ایشان در پایان یادآور شدند: این نکاتی که گفته شد اضافه‌گویی نیست، چون قانون اساسی این حق را به ما داده است. حالا اگر مسئولی از فکر محدودی برخوردار است و اِعمال تبعیض می‌کند، ما آن را به نظام نسبت نمی‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *