علت دین‌گریزی مسلمانان به‌خصوص نسل جوان، ناآگاهی از فرهنگ غنی اسلام است

گزیده سخنان ایشان بدین شرح است:

مولوی منصوری در مقدمه سخنان خویش گفت: قرآن، اساسی‌ترین کتاب جامعه انسانی و اسلامی است و رمز نجات امت رسول اکرم(ص)، در بخشی از آن بیان شده‌ است که خدای متعال می‌فرماید: “واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا” به ریسمان مستحکم الهی چنگ بزنید و در میان شما تفرقه نباشد. اگر به برنامه‌های قرآن عمل کنید در دنیا و آخرت سرافراز خواهید شد.
ایشان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان از قرآن و سنت فاصله گرفتند، وضعیت‌شان نابسامان خوهد شد. در واقع، علت دین‌گریزی جامعه اسلامی به‌ویژه نسل جوان که به مکتب‌های غیر اسلامی و تفکرات مسیحی روی می‌آورند، ناآگاهی از فرهنگ غنی اسلام است.
ایشان در ادامه به بررسی سوره کهف پرداخت و اظهار داشت: علت نزول سوره کهف این بود که یهودیان به مشرکین مکه گفتند اگر می‌خواهید بدانید محمد(ص) بر حق است از او اولاً در مورد اصحاب کهف سوال کنید. دوم، در مورد ذوالقرنین سوال کنید. سوم، از روح سوال کنید و چهارم در مورد موسی و خضر سوال کنید که بعد از این قضیه خدای متعال سوره کهف را بر رسولش نازل فرمود.
ایشان در ذیل تفسیر سوره کهف گفت: در سوره کهف لفظ “فتیة” به‌کار رفته که به معنای جوان است. این کلمه در این سوره مقام جوان را نشان می‌دهد که چقدر در نزد خدا ارزشمند است.
ایشان افزود: اگر خدای متعال عزت ما را بخواهد هیچ‌کس نمی‌تواند مانع آن شود. و اگر خداوند برای ما ذلت در نظر بگیرد هیچ‌کس نمی‌تواند ما را به عزت برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *