سرلوحه تمام علما باید بر وحدت و برادری باشد

مولانا مطهری ضمن خیر مقدم خدمت ایشان و سایر همراهان ، خاطرنشان کردند: رفت‌و‌آمد علمای فریقین موجب اتحاد و انسجام مسلمانان خواهد بود. وجود علما برای مردم، منشأ خیر و برکت و هدایت است.
ایشان با اشاره‌ای کوتاه به تاریخچه حوزه علمیه احناف خواف فرمودند: حوزه علمیه احناف خواف در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی توسط حضرت مولانا خواجه شمس‌الدین مطهری(رحمه‌الله) و با همکاری علمای بزرگوار آن‌زمان تأسیس شد. حوزه علمیه پس از چند جابجایی، در اول انقلاب به مکان فعلی انتقال یافت.
ایشان افزودند: حوزه علمیه از بدو تأسیس، در همه مراحل در خدمت مردم و نظام اسلامی بوده و علما در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نورزیده‌اند. حتی در زمان جنگ تحمیلی چند تَن از علمای حوزه، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و با خود به منطقه جنگی می‌بردند.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف با تأکید بر وحدت و برادری بیان داشتند: سرلوحه تمام علما باید بر وحدت و برادری باشد و ان‌شاءالله که حضور جنابعالی نیز باعث تحکیم بیش از پیش در امر وحدت شود. با توجه به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر چنگ‌زدن به مشترکات اهل سنت و تشیع، لازم نیست شیعه سنی شود و یا سنی شیعه شود.
ایشان ادامه دادند: عده‌ای مغرض در شهر خواف به دنبال ایجاد اختلاف هستند و هدف‌شان این است تا شیعه و سنی را به جان هم بیندازند. لذا تاکید همیشگی ما به علما این بوده که باید میانه‌رو باشند و وحدت و برادری را حفظ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *