روز جهانی ناشنوایان

◽️اول: صبور بودن ناشنوایان و خانواده­‌ی آنان است؛ این صفت به جلب عنایات‌­های الهی خواهد انجامید. فردی که به مصیبتی مثل نابینایی یا ناشنوایی یا … مبتلا شده و در مقابل این آزمایش الهی، صبور باشد خداوند به او وعده­‌ی بهشت خود را داده است.
◽️توجه به این نعمت الهی نیز مرتبط با این موضوع است. نعمتی که نصیب خیلی از ما شده و خداوند ما را با داشتن آن مورد آزمایش قرار داده است. اگر کسی به جای استفاده‌­ی صحیح از این نعمت آن را در مسیرهای خلاف استفاده کند و به حرام گوش دهد، فردای قیامت، سرب مذاب در گوش­‌هایش خواهند ریخت.
◽️جنبه‌­ی دیگری که با امروز ربط زیادی پیدا می‌­کند توجه به ناشنوایان و رعایت شرایط خاص آنان می­‌باشد. اگر امروز او به این بیماری مبتلاست، هر کدام از اعضای خانواده­‌ی ما یا حتی خود ما هم امکان دارد که به این بیماری مبتلا شویم. پس با آنها طوری برخورد کنیم که می­‌پسندیم با ما رفتار شود.
◽️آخرین نکته هم رعایت نکات بهداشتی و عدم استفاده از اشیاء تیز در داخل گوش، برای تمیز کردن یا خاراندن گوش است. نعمت الهی نصیب هر کس شده، یکی از راه­های قدردانی از آن، استفاده­‌ی درست از آن می‌­باشد. پس مواظب سلامتی نعمت‌­های الهی که به شما عنایت شده هم باشید.

✍️ جواد عصار رودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *