در نظام اسلامی، هر مسئولی باید به امر عدالت و برابری توجه نماید

عموماً در اسلام توصیه به عدالت و برابری شده است و در واقع، فلسفه قیام عاشورا که در ایام آن قرار داریم و مصادف با شهادت حضرت حسین(رض) است، برقراری قسط و عدالت بود. شخص غیر صالحی به نام یزید آمد و معادلات را به هم زد؛ به صورتی که حق‌دار به حق خود نمی‌رسید و این باعث شد تا حضرت حسین(رض) قیام کنند و در مقابلش بایستند.
ایشان تاکید کردند: در حکومت و نظام اسلامی، هر مسئولی به نوبه خود باید این احساس وظیفه را بکند و نسبت به امر عدالت و برابری تلاش نماید.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف یادآور شدند: در نماز جمعه گذشته نیز اشاراتی به کمبودها و کاستی‌های شهرستان شد. گاهاً نسبت به حقوق و سِمت افراد نابرابری‌هایی وجود دارد که صرفاً در کارهای معمولی و ساده از بومیان استفاده می‌شود. همچنین ساعات کاری کارگران زیاد است که این باعث می‌شود به خانواده‌های خود کمتر رسیدگی داشته باشند، در حالی‌که یکی از موضوعات مهم دین اسلام، رسیدگی به خانواده و تربیت اولاد است.
ایشان ادامه دادند: مشکلات دیگری از قبیل جاده‌های مواصلاتی و آب‌های زیرزمینی که خود در جریان امور هستید در شهرستان وجود دارد و باید همه شرکت‌ها تا حد توان، برای رفع این مشکلات تلاش نمایند و کارهای خیر و باقیات صالحات از خود باقی بگذارند.
مولانا مطهری خاطرنشان کردند: حدود ۹ تا ۱۰ هزار جوان بیکار در شهرستان خواف وجود دارد که باید اولویت استخدام از آن این افراد بومی باشد.
ایشان تصریح کردند: توصیه اینجانب به حضرتعالی این است که مشکلات شهرستان را در اولویت قرار دهید و سعی و تلاش خود را بر این قرار دهید تا هر چه زودتر این مشکلات مرتفع گردد. همگی معتقد به قیامت هستیم و طبق این آیه قرآن: «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ»
از بندگان در مورد مسئولیت شان سوال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *