حوزه‌ علمیه احناف خواف، تاکنون از هیچ کاندیدایی اعلان حمایت ننموده‌ است

ایشان فرمودند: خداوند متعال در سوره عصر، چهار خصوصیت ویژه یک مسلمان کامل و واقعی را بیان می‌فرماید که اگر آن چهار ویژگی در انسانها باشد، هیچ‌گاه مورد زیان قرار نمی‌گیرند؛ که عبارت است از ایمان، پایبندی به اعمال صالح، توصیه نمودن به حق و توصیه به صبر.
ایشان افزودند: کسانی‌که دارای این اوصاف باشند، در دنیا و آخرت سعادتمند هستند. کسانی‌که جامع این اوصاف باشند؛ چه زنده و یا مرده، به درد آنها خواهد خورد. وقتی روح، از بدن انسان خارج می‌شود، این اوصاف است که می‌تواند کارآمد باشد، و در آخرت نیز به درد وی خواهد خورد.
مولانا مطهری در بیان «ایمان و اهمیت آن» خاطرنشان کردند: یکی از مهمترین اوصاف یک شخص مسلمان، ایمان اوست. ایمان، یعنی اینکه اعتقاد به اینکه هیچ قدرتی بالاتر از قدرت الهی نیست. هر چیزی در مقابل امر الله خاضع است. اگر خدا اراده عزتمند کردن شخصی را داشته باشد، هیچ چیز نمی‌تواند جلوی این اراده الهی را بگیرد، و اگر اراده خداوند بر ذلیل‌نمودن شخصی باشد، هیچ‌کس نمی‌تواند مانع آن شود.
ایشان ادامه دادند: اگر ما اهل صلاح باشیم و به خدا اعتقاد کامل داشته باشیم، خداوند متعال هیچ‌وقت قوم و ملتی را وا نمی‌گذارد و هلاک نمی‌کند؛ «وَما كانَ رَبُّكَ لِيُهلِكَ القُرى بِظُلمٍ وَأَهلُها مُصلِحونَ»(هود/117) و پروردگار تو [هرگز] بر آن نبوده است كه شهرهايى را كه مردمش اصلاح‌گرند، به ستم هلاك كند.
مدیریت حوزه علمیه احناف خواف در زمینه «عمل صالح» فرمودند: عمل صالح، این است که انسان، نفس خود را تزکیه نماید، اخلاق خود را اصلاح نموده و جسمش را برای انجام عبادات قوی و سالم نگه دارد. عمل صالح یعنی اینکه شخص، همسر، فرزندان و اقوام و خویشان خود را اصلاح کند. تعلیم دین بدهد و مردم را از شک و شبهه دور کند. مردم را بر کلمه واحد جمع کند و ارتباط و صله رحم میان مردم را مستحکم کند؛ اینها از دیگر مصادیق عمل صالح است.
ایشان همچنین در زمینه «توصیه به حق» یادآور شدند: حق، یعنی هر چیزی که در آن خیر و نفع اجتماع باشد. توحید، عمل به قرآن، اتباع از پیامبر اکرم (ص)، امر به معروف و نهی از منکر، حفاظت از اسرار، و راستگویی و صداقت، از دیگر معانی حق می‌باشد.
ایشان تأکید کردند: اجتماع کلمه بسیار مهم است؛ یعنی اینکه مردم را به وحدت و اتفاقی که شریعت مقدس اسلام به ما دستور داده، بر آن تأکید و توصیه نماییم. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: اصلاح در میان مردم، از ثواب بیشتری نسبت به بقیه امور عبادی برخوردار است.

  • حوزه‌های علمیه اهل سنت نسبت به نظرسنجی، تاکنون هیچ تصمیمی اتخاذ ننموده‌اند و رسیدن به اجماع را به نظر خود کاندیداها واگذار نموده‌اند

مولانا مطهری در بخش دیگر سخنان خویش، در زمینه «انتخابات مجلس شورای اسلامی» خاطرنشان کردند: همانطور که همه شما مستحضر هستید، در دوره‌های اول انتخابات مجلس، اهل سنت نسبت به حضور کاندیدای اهل سنت زیاد توجهی نمی‌کردند، اما در چند دوره اخیر منسجم‌تر عمل نمودند.
ایشان افزودند: در دوره قبل، خیلی از مشکلات، انتقادهای نادرست و نسبت‌های ناروا، از طرف عده‌ای متوجه حوزه‌های علمیه و علما شد؛ با این القا که خود مردم باید برای خود تصمیم‌گیری نمایند و نباید دیگران برای شما تصمیم بگیرند و …! همچنین، در این دوره عده‌ای مراجعه، و درخواست نمودند که نیازی نیست حوزه علمیه تحت فشار قرار گیرد. لذا، حوزه‌های علمیه در این دوره انتخابات، تصمیم گرفتند که به عرصه نظرسنجی ورود پیدا نکنند و خود کاندیداهای بزرگوار تصمیمی اتخاذ نمایند.
ریاست نشست فقهی اهل سنت خراسان، خطاب به علما فرمودند: علمای محترم بسیار متوجه باشند که وقار خود را حفظ نمایند. اینجانب صلاح نمی‌دانم که علما و روحانیون در ستادهای انتخاباتی حضور یابند و این مناسب با شأن و جایگاه علما نیست. هر چه وقار علما بیشتر باشد، عزت علما بیشتر می‌شود.
ایشان تصریح کردند: حوزه‌های علمیه اهل سنت، تاکنون هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ ننموده‌اند، و چنانچه تصمیمی گرفته شود، از کانال رسمی حوزه علمیه احناف خواف به شما بزرگواران اطلاع داده خواهد شد.
مولانا مطهری تأکید کردند: حوزه علمیه احناف خواف از هیچ کاندیدایی اعلان حمایت نکرده است و چنانچه از طرف کاندیدایی این موضوع مطرح گردید، کاملاً اشتباه است و اعتباری ندارد.
ایشان در بخش پایانی سخنان خویش، در زمینه حضور تعدادی از کاندیداهای مجلس خبرگان در حوزه علمیه احناف خواف اظهار داشتند: با توجه به اینکه آیت‌الله هاشمی شاهرودی که عضو مجلس خبرگان رهبری بودند و وفات نمودند، قرار است برای این کرسی نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری صورت گیرد. به همین جهت، آیت‌الله رفعتی و نیز نماینده آیت‌الله مصباح یزدی در خواف حضور یافتند و تقاضای همکاری از مردم اهل سنت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *