توهین گستاخانه به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم

 

«يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفوهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو كَرِهَ الكـفِرونَ» ﴿صف: ٨﴾

این روزها، جهان شاهد ماهیت شیطانی بعضی از دولت‌های کفر از جمله فرانسه بود که از وقیحانه‌ترین عمل ضد بشری حمایت کرد و به ساحت مقدس آخرین سفیر الهی و اشرف مخلوقات اهانت نمود؛ با این کار کینه و عداوتی درونی که سال‌هاست با اسلام و مسلمین دارد را به اثبات رساند.
آری، قرآن عظیم‌الشأن حقیقت آنان را برای مسلمانان معرفی نموده است؛ «يأَيُّهَا الَّذينَ ءامَنوا لا تَتَّخِذوا بِطانَةً مِن دونِكُم لا يَألونَكُم خَبالًا وَدّوا ما عَنِتُّم قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفوهِهِم وَما تُخفى صُدورُهُم أَكبَرُ…» ﴿آل عمران: ١١٨﴾ آنان از هیچ فساد و تباهی فروگذار نکرده، خواهان پریشانی و مشقت مسلمانان هستند؛ اگر چه این دشمنی، گاهی از دهان ایشان ظاهر می‌گردد، ولی دشمنی درونی آنها بسیار بزرگتر است. چنین حرکاتی، تفکر پوچ و به‌ اصطلاح، مدرن دولت‌مردان فرانسه و امثال ایشان را به نمایش می‌گذارد.
حال باید پرسید که آیا اهانت به دیگران ارزش و آزادی است؟! آیا نادیده‌گرفتن دومین جمعیت بزرگ دنیا که همه باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند و توهین به بزرگترین معلم اخلاق و رهبر آسمانی که دیانت هر مسلمان در گرو محبت و ایمان به اوست، تمدن است؟! آیا لجام‌گسیختگی و بی‌بندوباری اعتقادی، اخلاقی و عدم عفت کلام، آزادی است؟! البته آزادی عقیده و بیان در قالب کرامت انسانی و رعایت حریم دیگران، حق هر انسانی است، ولی اینها معنای آزادی را مسخ نموده و توهین به عقاید، حیثیت و دیدگاه دیگران، بی‌عفتی و بی‌بندوباری اخلاقی را آزادی می‌نامند. آنان از آموزه‌های آسمانی تُهی و بی‌بهره‌اند هر چند خود را به یکی از ادیان آسمانی منسوب نمایند. تعالیم همۀ ادیان آسمانی بر مبنای کرامت انسانی، عفت و احترام به دیگران است، اما این افراد در حقیقت هیچ میانه‌ای با تعالیم آسمانی ندارند. اینها در حقیقت، شیاطین انسی هستند که به دستور و وساوس شیاطین جنی می‌خواهند با افزایش و تحریک موج اسلام‌هراسی و اهانت، چراغ الهی را خاموش نمایند. کفر و استکبار تحمل آن را ندارند که محبوبیت روزافزون پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه وسلم) و کثرت پیروانش را در قلب ممالک خویش، شاهد باشند.
اینجانب، ضمن تقدیر و تشکر از همۀ دولت‌ها و ملت‌های آزاده، که کالاهای فرانسوی را تحریم نمودند و با ابراز احساسات، بیانیه و سایر طرق مشروع، از ساحت مقدس رسول الله (صلی الله علیه وسلم) دفاع کردند و در مقابله با باطل، جهان را متوجه این اشتباه بزرگ دولت فرانسه نمودند، حمایت سفیهانۀ دولت فرانسه را از اهانت‌کنندگان به حضرت خاتم‌النبیین به شدت محکوم می‌کنم؛ زیرا این اهانت، در حقیقت اهانت به همۀ انبیا و ادیان الهی است. از همۀ مسلمانان بلکه از همۀ انسان‌های آزاداندیش و حقیقت‌گرا نیز انتظار دارم با عکس‌العمل مناسب، اجازه ندهند چهرۀ بشریت و تمدن امروز، مخدوش به جهالت و اهانت گردد.

حبیب‌الرحمن مطهری
مدیر حوزه علمیه احناف خواف
۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *