افتخارآفرینی دکتر بکتاش بیانی پزشک فوق تخصص قلب از پزشکان بومی شهرستان خواف

  • دکتر بکتاش بیانی فوق تخصص قلب از پزشکان ماهر مشهد که اصالتا خوافی است، بر اساس تخصص و مهارت خود اخیرا به کنگره بین المللی CTO Essentials در شهر استانبول ترکیه دعوت شده بود.
  • در کنگره مذکور که از اول تا سوم نوامبر 2018 با حضور قریب به 300 نفر از پزشکان فوق تخصص رشته اینترونشنال کاردیولوژی(متخصصین قلب با فوق تخصص بالون آنژیوپلاستی) از حدود 30 کشور جهان برگزار شد، برای اولین بار از یک  پزشک ایرانی در رشته فوق جهت ارائه Live case آموزشی دعوت به عمل آورده شد.
    روش آموزشی Live case به این صورت است که بر خلاف روشهای ارائه نظریه علمی، از یک پزشک فوق تخصص که به عملکرد وی اطمینان کامل دارند دعوت می شود تا یک عمل سخت و مهم را در یک بیمارستان در کشور محل کنگره انجام دهد.
    پزشک منتخب که با بیمارستان، اتاق عمل و حتی پرسنل آن آشنایی قبلی ندارد باید عمل مهم و دشوار را روی یک بیمار که او را نیز از قبل نمی شناسد انجام دهد و تمام مراحل عمل وی با نصب دوربین ها و میکروفن به صورت آنلاین برای تمام شرکت کنندگان کنگره که همگی از شخصیت های معروف رشته مذکور در جهان هستند، پخش می شود.
    پزشک باید تمام مراحل عمل خود را به زبان انگلیسی به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان کنگره توضیح و تشریح نماید و شرکت کنندگان که بخشی از آنان جهت فراگیری نظریه های نوین و جدید حضور یافته اند در حین عمل سوالات خود را می پرسند و پزشک موردنظر به سوالات آنان به زبان انگلیسی پاسخ می دهد.
    دکتر بکتاش بیانی برای ارائه Live case آموزشی به بیمارستانی در استانبول دعوت شد و در جلو دیدگان فوق تخصص های رشته پزشکی خود بیماری را مورد عمل قرار داد که قبلا این عمل را ناموفق گذرانده بود.
  • علت اهمیت و دشواری انجام Live case ها عبارتند از:
    ۱. بیماران غیر ایرانی بوده و به همین جهت اجازه درمان و انجام اعمال پزشکی از طرف برگزارکنندگان کنگره ها تنها به پزشکان واجد صلاحیت کامل و آزمون پس داده بر اساس رزومه آنها داده می شود.
    ۲. فرد انجام دهنده لایو کیس باید مسلط به زبان انگلیسی و مسایل علمی مرتبط با رشته خود باشد؛ زیرا همزمان با انجام عمل مذکور به صورت زنده همانند یک رویداد ورزشی با پخش زنده تلویزیونی از محل برگزاری کنگره رویت شده و با تکنولوژی سمعی بصری نحوه عمل را برای حضار در کنگره توضیح و به سوالات انها پاسخ می دهد. شایان ذکر است نام آورترین متخصصین در رشته مذکور نیز از محل کنگره بصورت همزمان شاهد عمل هستند.
    ۳. بیماران انتخاب شده جهت لایو کیس از بین دشوارترین موارد برای عمل مذکور برگزیده شده اند به عنوان مثال بیماری که دکتر بکتاش بیانی موفق به انجامش گردید دو ماه قبل در ترکیه تحت عمل قرار گرفته، ولی با موفقیت همراه نبوده است.
  • دکتر بکتاش بیانی پس از انجام عمل مورد تحسین همه شرکت کنندگان در کنگره قرار گرفت و شگفتی پزشکانی را برانگیخت که شاید تعداد آن ها در دنیا به اندازه انگشتان دست باشد.
  • حوزه علمیه احناف خواف کسب این موفقیت بزرگ را به جناب دکتر بیانی تبریک گفته و برای ایشان و تمامی فرزندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف علمی فرهنگی آرزوی توفیقات روزافزون دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *