از کلیه نخبگان و فرهیختگان‌مان درخواست داریم تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، مولوی گل‌محمد مومن – مدرس حوزه علمیه احناف خواف – در مراسم نماز جمعه (8آذر 1398) اهل سنت خواف، با خواندن حدیث” وَالَّذِي نَفسی بِیَده لا تَدخُلوا الجَنّةَ حَتَّی تُؤمِنُوا وَ لا تُؤمِنُوا حَتّی تَحَابُّوا أوَلا أَدُلُّکُم عَلی شیء إِذَا فَعَلتُمُوهُ تَحَابَبتُم أفشُوا السلام بَینَکُم” به ایراد سخن پرداخت.
ایشان در ابتدای سخنان‌شان از «تعظیم شعائر الله» و «شفقت بر خلق الله» سخن گفت و فرمود: اگر تمام امور جهان را بنگریم بر همین دو محور می‌چرخد، و اگر بخواهیم یک جهان پویا داشته باشیم باید به این دو محور توجه خواصی داشته باشیم.
مولوی مومن گفت: متاسفانه جوانان مسلمان، آگاهی کامل از سیرت رسول خدا صلی الله علیه وسلم ندارند و دشمن، برای اینکه بهتر بتواند الگوهای دیگری را برای جوانان ما جلوه دهد، از این فرصت سوء استفاده کرده و آنها را به طرف افکار خود سوق می‌دهند.

چند نکته براساس نقش لزوم محبت بر جوامع اسلامی:
مدرس حوزه علمیه احناف خواف در ادامه افزود: رفتن به بهشت در گرو ایمان، ایمان در گرو محبت، و محبت ایجاد نمی‌شود مگر بر نکته‌هایی که بر اساس نقش لزوم محبت دلالت می‌کند عمل شود.
اول: افشای سلام، “افشُوا السلام بینکم”
دوم: هر چه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند “لا یؤمِنُ أحَدُکُم حَتّی یُحبّ لِأخِیه ما یُحبّ لِنَفسه”
سوم: احترام به بزرگتران و رحم و شفقت بر کودکان “لیسَ مِنّا مَن لَم یَرحَم صَغیرنا وَ لَم یُوقر کَبیرَنا”
چهارم: دیدار برادر مسلمان که فقط برای رضای خدا باشد.
پنجم: از آثار محبت در بین مسلمانان، بر اساس ارشادات رسول خدا صلی الله علیه وسلم این است که: جمع شدن دو نفر و متفرق شدن آن دو، فقط به خاطر خداوند باشد ” رَجُلانِ تَحَابَّا في اللهِ اجتَمَعا عَلیه وَ تَفَرَّقا عَلیه”
ششم: کسانی‌که محبت آنها، مجالست آنها، ملاقات آنها و بذل و بخشش آنها فقط به خاطر خداوند است “وَجَبَت مَحَبَّتِي، لِلمُتَحابِّینَ فِیَّ، لِلمُتَجالِسینَ فِیَّ، لِلمُتَزاورینَ فِیَّ، لِلمُتباذلینَ فِیّ”
هفتم: از بارزترین صفات اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وسلم این بود که “أشِدّاءُ عَلی الکفار رُحماء بَینَهم” یعنی بر کفار بسیار شدید، اما در بین خودشان بسیار مهربان بودند. لذا بر من و شما هم می‌زیبد تا این صفت را در میان خودمان پیاده کنیم تا بر لزوم محبت عمل کرده باشیم.
هشتم: از آثار محبت این است که اگر کسی، کس دیگری را دوست دارد باید محبت خود را ابراز کند و بگوید که من تو را دوست دارم، که این خصلت به بخش بزرگی از زندگی زن و شوهر بر می‌گردد که باید محبت خودشان را ابراز نمایند.
نهم: علاوه بر آن که محبت خود را ابراز می‌کند، در باب تعالیم دینی خیرخواه برادر مسلمان خود باشد و به آن نکته‌ای بیاموزد. همان طور که رسول خدا صلی الله علیه وسلم محبت خویش را با حضرت معاذ ابراز نمود و فرمودند: ای معاذ بعد از هر نماز این چنین دعا کن ” اللّمّ أعِنّي علی ذکرک وَ شُکرک وَ حُسنِ عِبادتک”.
مولوی مومن با دعوت و ثبت‌نام از نخبگان و فرهیختگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاءالله یک‌‌شنبه آینده ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود. الحمدلله از جامعه خود ما، نخبگان زیادی وجود دارند که به صحنه می‌آیند، ما وجود اینها را نعمت و افتخاری می‌دانیم؛ زیرا بیانگر سطح بالای علمی فرهنگی منطقه است.
ایشان افزود: ما از این عزیزان استقبال نموده، دست آنها را به گرمی می‌فشاریم و امیدواریم خداوند متعال همه نعمت‌هایش از جمله این عزیزان را برای ما حفظ نموده، موفق بدارد و ما را شکرگزار نعمت‌هایش قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *