هر چه اخلاق و رفتار مجموعۀ نیروی انتظامی با مردم بهتر باشد، رضایت و تعامل مردم نیز بیشتر خواهد بود.

مولانا مطهری ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت انتصاب ایشان در جایگاه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خواف، بر اهمیت این مجموعه تأکید کردند و افزودند: نیروی انتظامی از چند بُعد حائز اهمیت است؛ اول این‌که مسئلۀ امنیت و آرامش که باعث استقرار و استحکام جمهوری اسلامی‌ست، وابسته به این نیروست که در نتیجه، دعای خیر مردم را دربر خواهد داشت. دوم، مسئلۀ اخلاق‌مداری این مجموعه با مردم است.

ایشان تأکید کردند: هر چه اخلاق و رفتار این مجموعه با مردم بهتر باشد، ارزش کارشان بالاتر می‌رود و رضایت مردم را به‌دنبال خواهد داشت که در نتیجه، باعث تعامل هر چه بیشتر مردم با این مجموعه خواهد شد. در روایات اهل سنت و تشیع، توصیه به اخلاق و رفتار نیکو شده است، حتی در حدیث آمده که حداقل اخلاق نیکو، این است که با چهرۀ باز با مردم رفتار کنید. اگر اخلاق و رفتار خوبی با مردم صورت نگیرد، به همان مقدار تعامل مردم کمرنگ‌تر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف خاطرنشان کردند: همۀ ما به نوعی در خدمت مردم هستیم و این افتخار است؛ زیرا خداوند متعال از طریق همین خدمت، اجر و ثواب اخروی عنایت می‌کند و این در صورتی است که کار مردم را به خوبی برآورده کنیم.

ایشان افزودند: الحمدلله سابقه‌ای که از جنابعالی در این زمینه سراغ داریم، امید است جنابعالی و همکاران شما با تعامل و اخلاق خوب با مردم ارتباط داشته باشید تا مسئلۀ مهم امنیت به‌صورت بهتری انجام گیرد.

مولانا مطهری یادآور شدند: البته لازم است نیروی انتظامی در بعضی مواقع از خود قدرت به‌خرج دهد. کسی‌که همیشه عادت به سرقت و جرم و جنایت دارد و بر آن اصرار می‌ورزد یا کسی‌که به ناموس و اموال مردم خیانت و تعرض می‌کند، لازم است با او برخورد سختی شود تا از فراگیرشدن آن جرم جلوگیری شود. اگر ناموس و آبروی مردم در امان نباشد، دود آن به چشم حکومت و ملت خواهد رفت. حال اگر کسی سهواً از وی خطایی صورت گیرد و از کارش پشیمان و نادم باشد، لازم است با رفتار بهتری با او برخورد شود.

ایشان در پایان، ضمن تشکر از سرهنگ حسینعلی‌زاده – فرماندۀ قبلی نیروی انتظامی شهرستان خواف – برای فرماندۀ جدید این مجموعه آرزوی موفقیت نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *