چرا اهل سنت در کابینه دولت جایی ندارد؟!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، روز یکشنبه (۱۶ خردادماه ۱۴۰۰)  دکتر محمد آصفی یزدی – فرستاده ویژه آیت‌الله رئیسی – با حضور در حوزه علمیه احناف خواف، با حضرت مولانا مطهری و علمای شهرستان خواف دیدار و گفتگو کرد.

مولانا مطهری ضمن خیر مقدم خدمت ایشان و هیئت همراه، به مشکلات اقتصادی مردم ایران اشاره کردند و فرمودند: در این موقعیت حساس کشور، ملت ایران با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و وضعیت معیشتی مردم در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

ایشان با بیان شرایط اهل سنت در کشور ایران خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای قرآن، سنت، سیرت رسول الله(ص) و بزرگان دین صورت گرفت. در رأس مسایل حکومتی، همان سیرت حضرت علی(رض) را می‌توان معیار قرار داد که فریقین بر آن اتفاق دارند. حضرت علی(رض) برای تمام شهروندان اعم از مسلمان و غیرمسلمان حقوق و مزایای برابر در نظر می‌گرفتند و می‌فرمودند: حتی یک زن یهودی نیز نباید از #حقوق_شهروندی محروم بماند و مورد تعرض قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف افزودند: تمام سخنان امام راحل دلالت بر برابری و مساوات میان شیعه و سنی دارد. فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بر همین تاکید دارد و به‌شدت با #تبعیض مخالف‌اند.

ایشان با تصریح به کم‌لطفی نسبت به #حقوق #اهل_سنت گفتند: من قبلاً هم عرض کردم – و عده‌ای هم ناراحت شدند – که چرا یک فرد اهل سنت نتواند #رئیس_جمهور شود؟! چرا در کابینه دولت جایی نداشته باشند؟! حتی از این بگذریم، سِمت استاندار و مدیر کل هم نیز در میان اهل سنت وجود ندارد! و در شهرستان‌های تلفیقی از شایستگان اهل سنت نیز استفاده نمی‌شود.

ریاست نشست فقهی اهل سنت خراسان با اشاره به مشکلات اهل سنت در امور مذهبی خاطرنشان کردند: حوزه‌های علمیه باید #استقلال داشته باشند و نباید عده‌ای دیگر در امور مدارس دخالت کنند. دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت که هزینه آن از بودجه اهل سنت تامین می‌شود، حتی یک نفر از اهل سنت در آن وجود ندارد.

ایشان ادامه دادند: با استناد به قانون اساسی، اقوام و مذاهب در امور دینی خود #آزاد هستند.

مولانا مطهری خطاب به دکتر آصفی فرمودند: ان‌شاءالله مردم با این امید که مشکلات‌شان حل شود، با شرکت در انتخابات، فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد.
ایشان تاکید کردند: ما اهل سنت به دنبال عزت و سربلندی ایران اسلامی هستیم. اگر مشکلات حل شود، وحدت ما مستدام‌تر خواهد شد و در نتیجه، سرافرازی کشور را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *