سومین همایش فارغ التحصیلی دارالعلوم اسلامی خلیل آباد بالاخواف.

 اين همايش كه ساعت 7 صبح روز جمعه 15 مهرماه 90 مطابق با 9 ذی القعده 1432 در صحن حوزه علميه دارالعلوم اسلامی العلوم آغاز گرديد تا ساعت 2 بعد از ظهر ادامه داشت.
در اين همايش باشكوه، هزاران نفر از مردم دين دوست و با ايمان، مسولين دولتي، علماء و انديشمندان و ائمه جمعه و جماعات شركت داشتند.
در پايان اين همايش يك روزه از 18 نفر از فضلاء و حفاظ كلام الله مجيد اين حوزه تجليل به عمل آمد.

مولانا فرقانی مدیریت محترم و مدرسین سخت کوش دارالعلوم برای توجه به امکانات دنیای معاصر محور این همایش را “راه های استفاده از امکانات جدید برای پیشبرد اهداف دینی با حفظ اصول اسلامی و دستورات خدا و سنت نبوی” در نظر گرفتند تا نظر طلاب و اندیشمندان دینی را به این مقوله هر چند اندک متوجه نمایند.

در همین راستا برای نخستین بار برای علاقه مندان این همایش، ویژه نامه ای بسیار جالب آماده شد و در آن اندکی از فعالیت های طلاب و مدرسین دارالعلوم در دسترس علاقه مندان و دوستداران قرار گرفت.

در این همایش حدود 5 هزار نفر در صحن مسقف شده و زیبای دارالعلوم از مرد و زن شرکت داشتند و مهمانان زیادی از برادران منطقه، خراسان رضوی و برادران ترکمن خراسان شمالی و خراسان جنوبی شرکت داشتند.

حاج آخوند کمالی مدیر مدرسه … و آخوند عبدالله امانی مدیر مدرسه دشتک علیای منطقه راز و جرگلان از روحانیون برجسته اطراف بجنورد سخنرانی کردند و در مراسم عمامه گذاری حضور داشتند.

از بیرجند و خراسان جنوبی علمای زیادی حضور داشتند و مولوی ابوبکر خسروی سخنرانی نمود. از شهرستان تایباد و تربت جام نیز علمای بزرگ شرکت نموده و سخنرانی کردند.

از مشهد نیز مدیر مدرسه سنت نبوی مولوی اسماعیل قربانی و علمای شهر مشهد و جناب مولوی ابراهیم فاضلی از حوزه علمیه شورک ملکی مشهد و جاهای دیگر تعداد زیادی شرکت داشتند.

از خواف مولانا مطهری و تعداد زیادی از علما، مدرسین حوزه علمیه احناف و ائمه جمعه و جماعت مساجد شهر خواف، شهر سنگان، نشهر نشتیفان حاضر بودند. در پایان جلسه با ارائه خطبه و اقامه نماز جمعه توسط جناب مولانا موحدی  و دعای مولانا مطهری خاتمه یافت.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *