بهترین مصرف گوشت قربانی، مدارس و طلاب علوم دینی و نیازمندان می‌باشد.

ایشان در مقدمه سخنان خویش فرمودند: آنچه که قابل اهمیت و برای هر مسلمان لازم وضروری است، اتباع از سنت‌های رسول الله(ص) است و نتیجه اتباع از سنت نبوی پیروی از خدای متعال است.
خداوند متعال می‌فرماید: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» خدا به پیامبر می‌فرماید: به مؤمنان بگو اگر دوست دارید که محبوب خدا باشید و خدا شما را دوست بدارد، شما مؤمنین اتباع من را بکنید و اگر این طور باشد خدا هم شما را دوست خواهد داشت و در نتیجه، گناهان شما را می‌آمرزد و می‌بخشد.
مولانا مطهری تصریح کردند: آنچه که به اصحاب و اهل بیت، بزرگان و ائمه مجتهدین عزت و شوکت داد محبت خدا و رسول و پیروی از قرآن و سنت رسول اکرم(ص) بود. ما هم اگر می‌خواهیم که در محضر خداوند دارای عزت باشیم و وارد بهشت شویم و خداوند نیز ما را دوست بدارد راهش محبت خدا و پیامبر(ص) و پیروی از قرآن و سنت است و غیر از این راهی وجود ندارد.
ایشان تاکید کردند: هرکس که خود را برای خدا وقف کند و حرکات او برای خدا باشد خدا هم با او خواهد بود.
در حدیثی پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: هنگامی که خدای متعال می‌خواهد کسی را دوست داشته باشد و در مابین مردم محبوب قرار گیرد، ابتدا خدا او را دوست می‌دارد و پس از آن به حضرت جبرئیل امر می‌فرماید که با صدای بلاکیف خود به مؤمنین اعلام کن که خدا او را دوست دارد و در نتیجه مردم هم او را دوست دارند و به او محبت می‌کنند و خدا محبت او را در دل مردم می‌اندازد.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف در بخش دوم سخنان خویش بر اهمیت قربانی و اهدای بخشی از گوشت قربانی به حوزه علمیه احناف خواف تاکید کردند و افزودند: همگان حوزه علمیه احناف خواف را می‌شناسید که بیش از ۶۰۰ طلبه مرد و زن مشغول به تحصیل‌ می‌باشند و همه این‌ها از وجوهات شرعی مردم تغذیه می‌شوند و حوزه علمیه هیچ پشتوانه مالی دولتی ندارد. یکی از موارد مصرفی طلاب، گوشت است که از طریق هدایای مردم در روز عید قربان و نیز در طول سال تأمین می‌شود.
ایشان تاکید کردند: تقاضای ما از شما علمای محترم این است که مردم را نسبت به اهمیت قربانی و اهدای آن به حوزه علمیه، تبیین و تبلیغ نمایید، چون بهترین مصرف گوشت قربانی، مدارس و طلاب علوم دینی و نیازمندان می‌باشد.
مولانا مطهری یادآور شدند: مراکز جمع‌آوری گوشت قربانی برای حوزه علمیه احناف خواف فقط مساجد است و نمایندگان حوزه علمیه همان افرادی‌ هستند که در مساجد مستقر می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *