انتشار مطالب دینی و اعتقادی در فضای مجازی، با تحقیق کامل انجام گیرد

  • ایشان با اشاره به اهمیت نصیحت و خیراهی افزودند: انسان آنچه که حق است را باید اختیار کند و اگر مصیبت‌ها و مشکلاتی در این راه است، باید در مقابل آن صبر پیشه کند؛ چنانچه صحابه کرام(رض) با وجودی که در مسیر حق بودند و صبر داشتند، باز هم یکدیگر را نصیحت می‌کردند.
  • مدیر حوزه علمیه احناف خواف، نشر دین اسلام را از مهمترین وظایف مسلمانان دانستند و فرمودند: وظیفه همه ما عمل به دستورات الهی است و پخش و نشر احکام و مسائل اسلام نیز از جمله وظایف مسلمانان است. حال که خداوند متعال به شما فعالان این توفیق را عنایت کرده تا در فضای مجازی فعالیتی داشته باشید، باید از این موقعیت حُسن استفاده را بکنید.
  • ایشان افزودند: فضای مجازی همانطور که فوایدی از جمله کم‌کردن فاصله‌ها و انتشار سریع اخبار و مطالب را به سراسر دنیا دارد، مضراتی چون غرب‌زدگی نیز دارد. همانطور که دشمنان اسلام بیکار ننشسته و از این فضا برای تخریب اسلام استفاده می‌کنند، شما فعالان نیز باید در جهت پیشبرد اسلام، بهترین استفاده را از فضای مجازی ببرید.
  • مولانا مطهری با تاکید بر وحدت و برادری خاطرنشان کردند: همیشه سعی در ترویج وحدت و اخوت داشته باشید تا این مسئله در جامعه حاکم شود، زیرا اگر تفرقه آمد مطابق میل دشمن می‌شود و در برابر آن، سست و ضعیف خواهیم شد.
  • ریاست مجمع فقهی اهل سنت خراسان، نشر محققانه مسایل اعتقادی در فضای مجازی را مهم دانستند و تاکید کردند: در انتشار مطالب خصوصاً مطالب دینی، تحقیق و تفحص بیشتر شود تا مطالبی خلاف مسائل اعتقادی به مردم القا نشود؛ زیرا مسائل اعتقادی بسیار باریک است و در این زمینه از کارشناسان مذهبی یا کتب مورد تایید تفحص کنید تا مطالب و فعالیت شما مغایر با اعتقادات مذهبی نباشد.
  • مولانا مطهری در پایان، از همکاری‌های فعالان فضای مجازی با امور فرهنگی حوزه علمیه احناف تقدیر و تشکر کرده و آرزوی توفیق روزافزون برای این عزیزان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *