وظیفه ی مسئولین در نظام اسلامی رسیدگی به مشکلات مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت مولانا مطهری در مورخه چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۱۹ جناب دکتر بدیعی معاونت محترم درمان علوم پزشکی استان خراسان رضوی و جناب دکتر حسینی جانشین محترم جناب دکتر بدیعی و دکتر افکار ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف به همراه تعدادی از همکارانشان و مسئول دفتر نماینده شهرستان در محل دفتر حوزه علمیه احناف خواف با حضرت مولانا مطهری دیدار و گفت و گو کردند.
حضرت مولانا مطهری ابتدا به میهمانان خصوصاً جناب آقای دکتر بدیعی و تیم همراهشان که ازمشهد تشریف آورده بودند خیر مقدم گفتند.
ایشان بیان فرمودند: اگرچه شهرستان خواف با توجه به وجود معادن سنگ آهن معروف شده است اما متاسفانه محرومیت در این شهرستان زیاد است و مردم این منطقه با توجه به محرومیت ها خصوصاً در بحث مسائل درمانی با مشکلات زیادی مواجه هستند که امیدواریم مسئولین به این موارد رسیدگی خاصی داشته باشند.
ریاست محترم حوزه علمیه احناف خواف بیان فرمودند: باید از ظرفیت های شهرستان و بخصوص آقای دکتر نگهبان با توجه به ارتباطات زیادی که با وزرا دارند استفاده شود.
ایشان چند مورد از کمبودهایی که در بیمارستان هست را بیان نموده و فرمودند این موارد را در اولویت قراردهید تا حداقل مقداری از مشکلات اصلی مردم در بحث درمان مرتفع گردد.
حضرت مولانا مطهری در بحث کمبود متخصص در بیمارستان فرمودند: بیمارستان خواف از لحاظ بنای ساختمانی تقریباً خوب است اما متاسفانه پزشک متخصص( به طور مثال متخصص قلب، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب و…) نداریم.
ایشان در ادامه بیان فرمودند: در بحث سونوگرافی مردم این شهرستان مشکلات زیادی دارند که مجبورند برای انجام یک سنوگرافی به شهرستان های اطراف مثل تربت حیدریه و یا تایباد مراجعه کنند.
حضرت مولانا مطهری در بحث بخش زنان و زایشگاه بیمارستان فرمودند: متاسفانه شکایات مردم از بخش زایمان بیمارستان در مورد عدم رسیدگی صحیح به مادران و نوزادان به ما می رسد که امید است در این زمینه مسئولین ذی ربط بررسی کامل داشته باشند.
ایشان افزودند در بخش توسعه ی اورژانس بیمارستان و راه اندازی رشته های مختلف مجتمع آموزش عالی سلامت هم باید هر چه سریعتر اقدام شود. همچنین باید بررسی شود تا در هر قسمت از بیمارستان اگر وسیله ای نیاز است آن وسیله خریداری شود و اگر وسیله موجود است فکری برای پزشکش برداشته شود تا مردم با وجود بحران های مالی فقط فکرشان به مریضی و مریض داری شان باشد و دیگر مجبور به رفتن به شهرهای دیگر برای درمان نباشند.
حضرت مولانا مطهری بیان داشتند گرچه تحریم های ظالمانه ای علیه کشور اسلامی ما از طرف آمریکا وجود دارد اما وظیفه ی مسئولین در نظام اسلامی رسیدگی به مشکلات مردم هست و راههای برای رفع این مشکلات وجود دارد و این سعی و تلاش فقط باید برای رضای خداوند باشد که اگر شخص مریض برای ما دعای خیر کند انشاالله خداوند دعای او را قبول خواهد کرد. لذا باید به نحوی با مریض برخورد کرد که خدای ناخواسته موجب دلخوری مریض و باز در نهایت بددعایی از طرف مردم خصوصا شخص مریض نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *