وحدت، اخوت و برادری را در سایه مشترکات مدنظر قرار داده و در فروعات، هر کس طبق مذهب و عقیده‌اش، پیرو مرجع خود باشد.

مولانا حبیب‌الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف و مولوی اسماعیل ملازائی(نماینده شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید)، از سخنرانان ویژه این مراسم بودند.
نماز جنازه نیز به امامت مولانا مطهری اقامه شد.

  • حضرت مولانا مطهری: وحدت، اخوت و برادری را در سایه مشترکات مدنظر قرار داده و در فروعات، هر کس طبق مذهب و عقیده‌اش، پیرو مرجع خود باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، حضرت مولانا مطهری در مراسم تشییع جنازه مولوی عبدالحمید اصالت – مدرس حوزه علمیه تعلیم‌القرآن نشتیفان – ضمن عرض تسلیت خدمت علما و مردم شریف نشتیفان، با تلاوت آیه «هل يستوي الذين يعلمون والذين لا يعلمون» (زمر:9) پیرامون «وظایف اهل علم و علما» فرمودند: اگر چه آیات و روایات زیادی در مقام و منزلت اهل علم وارد شده است اما در مقابل، وظیفه اهل علم و علما هم بسیار سنگین است و مقداری صبر و تحمل نیاز دارد. سخن حق گفتن در این زمانه تلخ است و این نیاز به صبر بیشتری دارد.
ایشان افزودند: در روایتی آمده است که شخص عالم، امانت‌دار خداوند در زمین است؛ یعنی باید دین خدا را به صورت صحیح و کامل به مردم برساند. اما ما ببینیم که چقدر برای خدا امانتداری کردیم.
در روایتی دیگر آمده: شما (مردم) با علمایی مجالست کنید که از پنج صفت، شما را به پنج صفت دیگر هدایت و راهنمایی نمایند: 1) شما را از شک، به سوی یقین برسانند؛ یعنی علما، اعمال و رفتاری انجام دهند که موجب شک و تردید در مردم نشود. 2) مردم را از دشمنی، به نصیحت و خیرخواهی رهنمون سازند. 3) از کبر، به سمت تواضع راهنمایی نمایند. 4) مردم را از ریاکاری، به سوی اخلاص سوق دهند. 5) مردم را از رغبت به دنیا، به زهد از دنیا راهنمایی نمایند.
مولانا مطهری خطاب به علما خاطرنشان کردند: علمای محترم قدر یکدیگر را بدانند، با هم همدل بوده و همیشه بر مسیر قرآن و سنت گام بردارند.
ایشان فرمودند: در آستانه ماه ربیع‌الاول و ولادت رسول مکرم اسلام و هفته وحدت هستیم. وحدت، اخوت و برادری را در سایه مشترکات مدنظر قرار داده و در فروعات، هر کس طبق مذهب و عقیده‌اش، پیرو مرجع خود باشد.
مدیریت حوزه علمیه احناف خواف در پایان یادآور شدند: الحمدلله علما و مردم نسبت به وظایف خود آگاه هستند و این نعمت پروردگار است اما در این خصوص باید توجه بیشتری صورت گیرد.

مشاهده عکس هایی از این مراسم در پایین همین مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *