متاسفانه تا به‌حال زیان و ضرر معدن از نفعش برای مردم این منطقه بیشتر بوده است

در این دیدار، حضرت مولانا مطهری ضمن ایراد سلام و تبریک مجدد نسبت به انتخاب ایشان، توفیق بیشتر و خدمت به نظام اسلامی، کشور و حوزه انتخابیه را آرزو کردند.

ایشان فرمودند: مجلس، جایگاهی است که یک نماینده می‌تواند به صورت‌های مختلف برای کشور و حوزه انتخابیه خود مفید باشد.
ایشان افزودند: زندگی دنیا سپری می‌شود و ماندگار نیست و در نزد خداوند کسی ارزشمندتر است که برای مردم مفیدتر باشد و با توجه به اینکه حضرتعالی اهل علم هستید و در کسوت روحانیت می‌باشید، ان‌شاءالله بهتر می‌توانید مسائل و درد مردم را درک کنید و بیشتر به فکر مردم این منطقه باشید.

مدیریت حوزه علمیه احناف خواف خاطرنشان کردند: خداوند برای مردم این منطقه، نعمت معدن سنگ آهن را عنایت فرموده است که متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، زیان و تبعات معدن از قبیل تلفات جاده‌ای، افت آب‌های زیرزمینی و محیط زیست، از منفعتش برای مردم این منطقه بیشتر بوده است که خصوصاً این امر برای مردم شریف شهر سنگان بیشتر ملموس می‌باشد.
ایشان تاکید کردند: با وجود این سرمایه خدادادی، باید سهمی برای مردم منطقه اختصاص داده شود و طبق قاعده فقهی “الغنم بالغرم یا الاقرب فالاقرب” کسی که ضرر و زیان به او می‌رسد در منافع در اولویت است.

مولانا مطهری فرمودند: مقام معظم رهبری تأکید بر عدم تبعیض و اجرای عدالت دارند؛ لذا با توجه به اوضاع وخیم معیشتی مردم و شیوع ویروس کرونا که مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورده است، لذا مشکلات منطقه باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

ریاست نشست فقهی اهل سنت خراسان یادآور شدند: در بحث تعریض جاده، ضمن اینکه کلنگ‌زنی شده است اما متاسفانه با توجه به افزایش عبور و مرور تریلی‌ها، هنوز مردم از نعمت جاده‌ای خوب بهره‌مند نشده‌اند. همچنین  می‌طلبد از نیروهای بومی بیشتر استفاده شود و در صورت نبود نیروی بومی، از افراد غیر بومی استفاده شود.

مولانا مطهری در پایان فرمودند: وجود مشاوران خوب بسیار حائز اهمیت است؛ لذا امیدواریم با انتخاب مشاورین خوب که یار و همکار شما باشند به موفقیت‌های بالایی نایل خواهید گردید و حتماً انشاءالله دعای خیر مردم منطقه بدرقه راهتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *