سرشت انسان بر عفاف و حجاب نهادینه شده است.

ایشان در مقدمه سخنان خویش گفت: خداوند متعال دو اصل بزرگ را در قرآن بر عهده پیروان آن گذاشته است؛ خداوند متعال انسان‌ها را موظف کرده است که مطیع دستورات او باشند و از نواهی وی برحذر باشند و اوامر الله تعالی را انجام دهند. همچنین پایبندی به اعمال و سرشت انسان است که طبق آیه قرآن امکان جدا کردن آنها برای شخص دیندار وجود ندارد؛ به همین علت فطرت به دین و دین به فطرت تعبیر می‌شود، زیرا سرشت اولیه بشر با احکامات الهی منطبق است.
وی افزود: فطرت اولیه‌ای که خداوند متعال افراد را بر آن سرشت آفریده، اگر فرد، آن سرشت و فطرت را با رنگ و لعاب غیر دینی عادت دهد حالتی می‌شود که انسانها بر خلاف فطرت خود تلاش و هزینه می‌کنند. وقتی سرشت انسانی از آن چه خداوند متعال تعیین کرده است تغییر کرد مبنای بندگی الله متعال نیز به بیراهگی می‌رود.
الله متعال می‌فرماید: “وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا” (انعام) اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آنها بطور سرّی سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند. حتی منافقین هم علاقه دارند تا دیدگاه‌های باطل را به انسانها آموزش دهند تا سرشت اولیه بشر را به بیراهه ببرند.
علما می‌نویسند: بازگشت به سرشت اولیه، بسیار آسان‌تر از بیرون رفتن از سرشت اولیه است؛ زیرا مسیر انحرافی هیچ راهنما و مشخصاتی ندارد که به کدام سمت می‌رود.
مولوی عصار اظهار داشت: سرشت انسان بر عفاف و حجاب نهادینه شده است. اگر به اولین لحظات خلقت بشر نگاهی بيندازيم آدم و حوا عفاف و حجاب داشتند، زیرا وقتی از درخت ممنوعه خوردند لباس آنها فرو ریخت و شروع به چسباندن برگ‌های درخت بر خود کردند. پس نتیجه می‌گیریم که انسانها از همان ابتدا بر عفاف و حجاب زاده شده‌اند. بنابراین یکی از اصول اساسی سرشت بشر، داشتن حجاب و عفاف است.
ایشان تاکید کرد: خانم‌ها موظف هستند صدای خود را از نامحرم محافظت کنند و طوری نباشد تا توجه نامحرم را به خود جلب کنند. پیامبر اکرم(ص) دستور داده تا نماز بخوانیم و عفت و پاکدامنی پیشه کنیم.
مدرس حوزه علمیه احناف خواف خاطرنشان کرد: باید بدانیم حجاب عبادت است نه عادت. متاسفانه بعضی از زنان همین که از شهر خارج می‌شوند از حجاب خود فراموش می‌کنند. یادمان باشد الله تعالی ناظر بر اعمال ماست. پوشیدن لباس تنگ در هر کجا حرام است؛ حتی زننده پوشیدن لباس در جلوی محارم نیز در شریعت اسلام درست نیست. پیامبر اکرم(ص)فرمودند: ضرر اقوام شوهر زن، از مرگ بدتر است.
ایشان افزود: حجاب برای همه زنان در هر مقام و رتبه‌ای که باشند یکسان است. کمال علم و دانش، تقوا و ترس از پروردگار است. اگر پس از کسب علم، دوری پروردگار حاصل شد آن علم به جای بال، وبال شخص خواهد شد.
ایشان تصریح کرد: دختر مسلمان باید درک کند که حجاب من مایه نجات و عفاف من است. متاسفانه برخی از دختران جامعه ما فکر می کنند بی‌حجابی تمدن است. یکی از بزرگان می‌گوید: اگر بی‌حجابی تمدن است حیوانات، متمدن‌ترين موجودات روی زمین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *