رئیس جمهور منتخب با اجرایی‌کردن وعده‌های خود، پاسخ آرای اهل سنت را بدهد.

ایشان در آغاز سخن فرمودند: خوشبختی و سعادت ما انسان‌ها در اطاعت و بندگی الله است و معتقدیم که معصیت، گناه و سرکشی از دستورات خدا، غیر از ذلت و خواری چیزی دیگر در پی نخواهد داشت. ما معتقدیم که صفا و صمیمیت و زندگی مملوء از آرامش بزرگان ما به‌خاطر همین دوری از گناهان بوده است.
مولانا مطهری افزودند: اوضاع نابسامان کنونی که مشاهده می‌کنیم به‌خاطر گناهان و معاصی ما و دوری از فرمان الله است. تاریخ همین را نشان می‌دهد که سعادت، نیکبختی و موفقیت از آنِ کسانی بوده است که از گناهان و معاصی اجتناب می‌کردند. کسانی‌که آلوده به گناهان مختلف اعم از شرک، بت‌پرستی، زنا، لواط، نوشیدن شراب، رباخواری و باقی گناهان شدند، می‌بینیم که غیر از ذلت و خواری چیزی دیگر نصیب‌شان نشده است. ما معتقد هستیم که گناه و معصیت هرچند اندک باشد در زندگی انسان تاثیرگذار است، و هر چقدر گناه و معصیت بزرگ‌تر باشد، تأثیراتش نیز بیشتر خواهد بود.
مدیریت حوزه علمیه احناف خواف خاطرنشان کردند: همانطور که خوردنی‌ها، نوشیدنی‌ها و داروهای شیمیایی یا داروهای گیاهی بر جسم انسان تاثیرگذار است، گناهان هم به همین صورت بر زندگی انسان تأثیر می‌گذارند، و حتی تأثیر گناهان و معاصی بر بدن و زندگی انسان از داروهایی که مصرف می‌کنیم هم بیشتر است.
ایشان با اشاره به برخی آیات و روایات که از عواقب بد گناهان خبر می‌دهد فرمودند: پیامبر اکرم(ص) نسبت به عمل فحشا و زنا می‌فرمایند: زناکار در حین زنا ایمان ندارد. علما می‌نویسند: وقتی‌که شخص زنا می‌کند ایمانش از او سلب می‌شود و معلق در آسمان می‌ماند که اگر توبه کند و پشیمان شود ایمانش باز می‌گردد و فرمودند دزد، وقتی دزدی می‌کند ایمان ندارد. کسی‌که شراب می‌نوشد در هنگام نوشیدن آن ایمان ندارد. یعنی اگر اهل ایمان باشد این کار را نمی‌کند. و نیز می‌فرمایند: اگر یک شخص این اعمال ناشایست را انجام داد، از عهد و پیمان اسلام گویا خارج شده و خود را دور کرده است. اگر به درگاه خدا توبه کند و برگردد و از این عمل خود پشیمان شود خدای متعال هم با رحمتش بر او برمی‌گردد و توبه او را می پذیرد.
پیامبر اکرم(ص) نسبت به امر لواط می‌فرمایند: بدترین و شدیدترین ترس من بر امتم همین عمل قوم لوط است. یعنی می‌ترسم که امت من به آن مبتلا شوند و به‌همان عذابی که قوم لوط گرفتار شدند، امت من هم گرفتار شوند. و می‌فرمایند: ملعون است کسی که عمل قوم لوط را انجام دهد.
ایشان افزودند: ما در قرآن مجید می‌بینیم عذابی که بر قوم لوط نازل شد چه بود. حضرت جبرئیل(ع) آمد و اول خدای متعال دستور سنگ‌باران را داد و بعداً آن سرزمین زیر و رو شد که خدای متعال می‌فرماید: ما آن شهر یا روستا را زیر و رو کردیم و به این صورت آن‌ها را عذاب کردیم.
حدیث دیگری است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اگر فحشا و بدکاری در قومی ظاهر شد، خدای متعال طاعون، وبا و بیماری‌های مهلکی را بر آن قوم می‌فرستد. بیماری‌هایی را که نام آن‌ها را هم نشنیده‌اند و در گذشته و در بین نیاکان آنان نیز این چنین بیماری‌هایی نبوده است.
مولانا مطهری تصریح کردند: اگر به آن پیش‌بینی‌هایی که پیامبر اکرم(ص) فرمودند فکر کنیم می‌بینیم که همه آن موارد اتفاق می‌افتد. یکی از این مصیبت‌ها همین بیماری کرونا است که همه جا را فرا گرفته و همه را قلع و قمع می‌کند.
پیامبر اکرم(ص) همچنین نسبت به خوردن سود می‌فرمایند: خدا آن کسی را که سود می‌خورد لعنت کند و می‌فرمایند: ربا مراتبی دارد و کوچک‌ترین شعبه آن از نظر گناه به مثل این است که انسان با مادر خود(العیاذ بالله) زنا کند. حالا ببینیم اگر شخصی با مادر خود زنا کند از لحاظ عقل و شرع چگونه است؟!
در مورد عمل زشت قتل هم آیه قرآن آمده است که خدای متعال می‌فرماید: هر کس که یک نفس را بدون عذر بکشد گویا همه مردم را کشته است و در روایت هم هست که پیامبر(ص) می‌فرمایند: قتل مومن در نزد الله از نابودی دنیا هم سنگین‌تر است. یعنی اگر انسان یک شخصی را به ناحق بکشد این در نزد خدا از نابودی کل دنیا هم سنگین‌تر است.

ریاست نشست فقهی اهل سنت خراسان در مورد منازعاتی که بین برخی از جوانان شهر خواف اتفاق افتاده بود فرمودند: مسائل اخیری که بین جوانان شهر خواف رُخ داد خیلی ناراحت‌کننده بود که باعث تأسف همه عقلا، علما و بزرگان شد. ما نباید تفکیک کنیم که محله خواف است یا لاج؛ بلکه همه یکی هستند. این را به همه اهالی شهر و محله لاج می‌گویم که ما باید ید واحد باشیم. همه ملت اسلام با هم برادرند. خدای متعال می‌فرماید: همه شما برادر هستید، باید صلح و صفا و صمیمیت در میان شما باشد. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: همه شما اولاد آدم هستید و آدم هم از خاک خلق شده است. پس همه شما برابر هستید و فرق شما در تقوا است. هر کس که تقوای او بیش‌تر باشد در نزد خدا ارزشمندتر خواهد بود.
ایشان تاکید کردند: نباید این‌چنین مسائلی در شهرمان پیش بیاید. این‌ها مسائلی است که آن کسانی‌که معتقد به وحدت، اخوت و برادری نیستند و برای آن‌ها این وحدت ناخوشایند است، سعی می‌کنند که این چنین اختلافاتی در بین مردم و جوانان ما باشد و از این خوشحال می‌شوند که این نه به مصلحت شهرمان و نه به مصلحت اسلام است. ما باید در کارهای خیر از همدیگر سبقت بگیریم، نه در مسائل ضرب و شتم و چاقوکشی و مسائل دیگر. در شهر ایمانی و اسلامی ما، در شهری که وحدت و اخوت و برادری آن آوازه داشته است و بزرگان ما به خوبی یاد می‌شدند الان این‌گونه مسائلی نباید باشد. تقاضای من از جوانان عزیز، ریش‌سفیدان و معتمدین و از همه علما این است که نسبت به این مسائل توجه خاصی داشته باشند، تا خدای نخواسته مسائل از این بازتر نشود و باید دشمن را مایوس و شیطان را ناامید کنند.
مولانا مطهری با تاکید بر اجرایی‌کردن وعده‌های رئیس جمهور منتخب در مورد اهل سنت خاطرنشان کردند: مردم اهل سنت و جماعت از هر قوم و گروهی در انتخابات ریاست جمهوری به خوبی شرکت کردند و این در شرق و غرب و جنوب و شمال کشور به خوبی مشخص بود. اکنون باید ریاست جمهور با وعده‌های خود، پاسخ این آرای اهل سنت را بدهد. مردم با شور و شوق و علاقه به صحنه آمدند و به سخنان بزرگان و علمای خود توجه کردند، الان باید دولت‌مردان پای کار بیایند و مقتضای عدالت اسلامی را رعایت کنند و از اهل سنت در مناصب مختلف به‌کار گیرند. تاکیدات مقام معظم رهبری هم همین است که نسبت به جوانان و شایستگان اهل سنت توجه داشته باشند؛ هم در مناصب کشوری و استانی و هم شهرستانی.
ایشان تصریح کردند: در این‌جا می‌خواهم قول و سخنان جناب آقای دکتر جلیل رحیمی – نماینده مردم شهرستان‌های تربت جام، تایباد، صالح آباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی – را که چند روز پیش در مجلس ایراد کردند که چرا آموزش و پرورش از شایستگان اهل سنت در مقطع الهیات استفاده نمی‌کند و جوانان اهل سنت را رد می‌کنند، تایید کنم. آقای دکتر رحیمی را خدا حفظ کند که نطق خوبی را در مجلس بیان کردند و ما هم همین را تقاضا می‌کنیم. از اهل سنت و شایستگان اهل سنت به‌خصوص از معلمان اهل سنت در قسمت الهیات و به‌طور کلی در مناصب دیگر باید استفاده شود، نه اینکه کنار زده شوند.
مولانا مطهری ادامه دادند: این جوانان امروز ما که کنکور دادند، دعا می‌کنیم که خداوند بر توفیقات‌شان بیفزاید و آنها را موفق کند. اگر بنا باشد در رشته‌های مربوطه خود از طریق گزینش رد شوند این خودش یک مشکلی است. تقاضای ما این است که مسئولین امر نسبت به این مسائل توجه و عنایت داشته باشند.
ایشان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی فرمودند: مواظب خود باشیم که مسئله کرونا در استان‌های همجوار ما غوغا می‌کند و انسان‌های مومن را از ما می‌گیرد. هم دعا کنیم و هم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم. از خدا بخواهیم که خدای متعال این بلای مهلک را دور کند و این در صورتی است که همه رعایت کنیم و مهم‌تر این‌که از خدا کمک بگیریم و بخواهیم که این بلا را دور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *