برای آبادانی شهرتان از هیچ کوششی دریغ نورزید؛ مشکلات زیاد است!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، مولانا حبیب‌الرحمن مطهری امروز چهارشنبه (۲۶ خردادماه ۱۴۰۰) در جمع کاندیداهای شورای اسلامی شهر خواف که جهت دیدار با ایشان، در محل حوزه علمیه احناف خواف حضور یافته بودند فرمودند: باید از حضور شما عزیزان که با نیت خدمت به شهروندان، پا به عرصه انتخابات گذاشتید تقدیر و تشکر کنم. وقتی شخص، با خلوص نیت و خدمت به خلق خدا وارد عرصه انتخابات شود، قطعا خدای متعال در تلاش‌های او خیر و برکت قرار می‌دهد.
پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: “انما الاعمال بالنیات و انما لأمری ما نوی …” مدار تمام اعمال وابسته به نیت‌هاست و با هر شخص مطابق نیت وی معامله می‌شود.
ایشان افزودند: در زمان پیامبر اکرم(ص)، زمانی‌که مسلمانان از مکه به مدینه هجرت می‌کردند، یک شخص فقط با نیت ازدواج با زنی که با پیامبر اکرم(ص) هجرت کرده بود، هجرت کرد. به‌همین خاطر پیامبر اکرم(ص) فرمودند: او به هدفش که همان ازدواج بود رسید و از ثواب و پاداش اصلی محروم ماند.
مدیر حوزه علمیه احناف خواف خاطرنشان کرد: خدمت‌کردن به حیوانات از ارزش و ثواب زیادی در نزد خداوند برخوردار است، چه برسد که آن خدمت برای انسان‌ها و بندگان خدا باشد که یقینا از پاداش بیشتری برخوردار خواهد بود.
ایشان ادامه دادند: دو حدیث در مورد خدمت به حیوانات و عدم خدمت به آنها آمده است. در حدیثی، پیامبر اکرم(ص) از امّتان سابق خبر می‌دهند که شخصی در محلی راه می‌رفت و چشم او به سگی افتاد که خیلی تشنه بود. این شخص کفش خود را بیرون و قسمتی از لباسش را پاره کرد و از چاه، آب بالا کشید و سگ را سیراب کرد. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: خدای متعال خطاها و گناهان این شخص را عفو کرد.
در حدیثی دیگر، پیامبر اکرم(ص) از زنی خبر دادند که گربه‌ای را محبوس کرده بود و به او غذا و آب نمی‌داد، تا این‌که از بین رفت. پیامبر اکرم(ص) فرمودند که خدای متعال این زن را عذاب کرد.
ایشان تصریح کردند: مخلوقات در تحت حمایت خدای متعال هستند، و بهترین خدمت این است که به مخلوقات خدا انجام شود.
مولانا مطهری خطاب به کاندیداها بیان داشتند: سعی شما عزیزان نیز خدمت به بندگان خدا باشد. اگر به دیگران خوبی کردید، آن خوبی به خودتان برمی‌گردد. اما اگر خدای نکرده به دیگران بدی کردید، نتیجه آن بدی را خودتان خواهید دید.
ایشان تاکید کردند: برای آبادانی شهرتان از هیچ کوششی دریغ نورزید. مشکلات زیاد است، اما با توجه به قدمت شهر، وجود انسان‌های مخلص و نیز معادن غنی، باید حتی‌الامکان مشکلات مرتفع گردد.
ریاست نشست هم‌اندیشی فقهی اهل سنت خراسان با تاکید بر اخوت و برادری خاطرنشان کردند: همانطور که الان با هم برادر و همدل هستید، باید این برادری بعد از انتخابات نیز ادامه داشته باشد. وفاق و همدلی همیشه مد نظرتان باشد. قطعا یاری و نصرت خدا با همدلی و محبت است.
ایشان فرمودند: الحمدلله شهر خواف، شهر وحدت، اخوت و برادری است و باید آن را حفظ کنیم. خدای نکرده طوری نشود که کاندیدی تهمت و غیبت کاندید دیگری کند. نباید به هیچ‌کس سوءظن باشد.
مولانا مطهری فرمودند: وظیفه همه ماست که مردم را تشویق کنیم که به ۵ کاندید رأی دهند و از تک‌رأیی بپرهیزند.
ایشان افزودند: دعوت به تک‌رأیی، یک‌نوع ظلم و جفا به حق همه شهروندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *