اگر اکنون مشکلات اهل‌سنت حل نشوند، امیدی به آینده نخواهیم داشت.

  • اگر اکنون مشکلات اهل‌سنت حل نشوند، امیدی به آینده نخواهیم داشت

        شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید ضمن اظهار تأسف از عدم رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات جامعه اهل‌سنت، درخصوص «ناامیدی اهل‌سنت نسبت به آینده» درصورت عدم حل این مشکلات هشدار دادند.
    به گزارش سنی‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولانا عبدالحمید که در مراسم نماز جمعه (23 شهریور 97) اهل‌سنت زاهدان سخنرانی می‌کردند، از عدم توجه به خواسته‌های جامعه اهل‌سنت در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی به شدت انتقاد کردند و گفتند: 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و جامعه اهل‌سنت ایران در طول این مدت وحدت و امنیت را حفظ کرده و در کنار ملت ایران در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور داشته است. 40 سال عمری‌ست که انبیا علیهم‌السلام در آن به نبوت مبعوث شده‌اند و عقل و تجربۀ انسان نیز در این سن به کمال می‌رسد و بعد از چهل‌سالگی دیگر امیدی به رشد و تغییر بیشتر وجود ندارد.
    ایشان تصریح کردند: آیا وقت آن نرسیده است که به اهل‌سنت در ایران نگاه «ایرانی» بشود؟ آیا وقت بکارگیری شایستگان اهل‌سنت در مدیریت‌های کلان کشوری و منطقه‌ای نرسیده است؟ آیا وقت آن نرسیده است که اهل‌سنت از آزادی کامل مذهبی در تمام نقاط کشور برخوردار باشند و بتوانند آزادانه در هر جا نماز بخوانند؟ زمان تحقق این خواسته‌ها چه‌زمانی است که ما ملت خودمان را به همان زمان وعده بدهیم؟
    امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه افزودند: با گذشت 40 سال از عمر انقلاب وقت آن است که نارسایی‌های گذشتۀ نظام در حق جامعه اهل‌سنت جبران بشود، لذا ما اکنون انتظار توجه و تغییری کامل و اساسی را از سوی مسئولین نظام داریم. اگر بعد از گذشت 40 سال هنوز هم این مشکلات حل نشوند ما دیگر امیدی به آینده نخواهیم داشت و نمی‌توانیم بیش از این به ملت‌مان وعده بدهیم.

  • انتقاد از «اقدامات قومی و مذهبی» برخی مدیران کل در سیستان‌وبلوچستان

    مولانا عبدالحمید در این مراسم همچنین از اقدامات قومی و مذهبی برخی مدیران کل در سیستان‌وبلوچستان انتقاد کردند و گفتند: برخی از مدیران کل در سیستان‌وبلوچستان مرتکب اقداماتی می‌شوند که علناَ بیانگر تعصبات قومی و مذهبی آنان است.
    امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان این افراد را مدیرانی «ضعیف» و «ناتوان» توصیف کردند که با توسل به «لابی‌گری» به پست و مقام رسیده‌اند. ایشان خاطرنشان کردند: این مدیران ضعیف که برای رسیدن به پست و مقام به لابی‌گری‌های مختلف متوسل شده‌اند و به‌جز منافع قومی به چیز دیگری نمی‌اندیشند، وقتی به مدیریت رسیده‌اند از یاد برده‌اند که در این استان اقوام و مذاهب متعددی زندگی می‌کنند و استان نیاز به وحدت دارد.
    ایشان در ادامه تصریح کردند: این مدیران اگر اعتقاد به نظام دارند- که البته بنده مشکوکم چنین اعتقادی داشته باشند- این اقدام آنها به نفع نظام نیست، و اگر خیر و وحدت شیعه و سنی را می‌خواهند، این کار به خیر و وحدت شیعه و سنی نیست، بلکه وحدت در این است که تنوع قومی و مذهبی مدنظر قرار گیرد و از شایستگان همه استفاده شود.
    مولانا عبدالحمید این قبیل مدیران را «نمایندگان یک قوم یا مذهب» دانستند و گفتند: بنده آن نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی و کشوری را که نگاه ملی ندارند و فقط به یک قوم و مذهب و گرایش خاص می‌اندیشند، نمایندۀ ملت نمی‌دانم بلکه آنان نمایندگان و مدیران یک قوم و مذهب هستند. نماینده و مدیر زمانی می‌تواند ملی باشد که به منافع ملی بیندیشد. حاکمیت و دولت تدبیر و امید نیز شایسته است برای تمام اقشار جامعه فکر کنند و همۀ اقوام و مذاهب را ببینند.

منبع: سنی‌آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *