مولوی حبیب الرحمن قهستانی

اسرائیل برای تحقق اهدافش، از هیچ جنایتی فروگذار نیست

اسرائیل دشمن مسلمانان است و بر هر انسان مسلمان لازم است که دشمن خود را بشناسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، مولوی حبیب‌الرحمن قهستانی، در مراسم نماز جمعه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اهل سنت شهر خواف، با تلاوت آیه «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ» پیرامون مسئله غزه به ایراد سخن پرداخت.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف در آغاز سخن بیان داشت: در آخرین جمعه‌ی رمضان قرار داریم و شایسته است که با تلاشی مضاعف، با خدای خود ارتباط برقرار کنیم. یکی از مناسبت‌هایی که امروز داریم، روز جهانی قدس است. در این روز، مردم بسیاری از کشورها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، راهپیمایی می‌کنند تا از این مردم زجر کشیده حمایت کنند و ندای کودکان مظلوم این ملت را به جهانیان برسانند.

سخنران نماز جمعه خواف افزود: اسرائیل دشمن مسلمانان است و بر هر انسان مسلمان لازم است که دشمن خود را بشناسد و یکی از راه‌های رسیدن به مقام معرفت خداوند، دشمن شناسی است. ما انسان‌ها وظیفه داریم که با بهره‌گیری از آیات و احادیث، دشمنان خود را بشناسیم. اگر شناخت درستی از دشمن پیدا کردیم و صفات دشمن را شناختیم و به هدف‌های دشمن پی‌بردیم، آن موقع می‌توانیم نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

حسود و سنگ‌دل بودن صفت بارز یهود است

مولوی قهستانی ادامه داد: اسرائیل، آمریکا و نیروهای غربی، همه چیز را می‌دانند و همان‌طور که دین به ما اشاره می‌کند، آگاهی ما نسبت به آنان کم‌تر است. دشمن، با اعتقاد، دین و پیامبر ما مخالف است و همیشه در فکر ضعف مسلمانان هستند و می‌خواهند ارزش‌های دینی اسلام را در بین مسلمانان کم‌رنگ کنند. ما وظیفه داریم دشمن را بشناسیم. قرآن، یهود را به حسود و سنگ‌دل بودن توصیف کرده است. خداوند در آیه ۷۴ سوره مائده خطاب به یهود می‌فرماید: (دل‌های شما مانند سنگ و یا سخت‌تر از سنگ است).

مدرس حوزه علمیه احناف خواف تصریح کرد: در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم که دشمنان سنگ‌دل، چه مصیبت‌هایی را به وجود آورده‌اند. این دشمن، یک دشمن عهد شکن است. خداوند می‌فرماید: (یهود، عهد شکنی در پیمانِ با مسلمانان کردند، و این پیمان شکنی، آنان را به سمتی سوق داد که دل‌های آنان مانند سنگ شد). یکی از ویژگی‌های دشمن ما، این است که حقیر و پست هستند و خداوند آنان را ذلیل کرده است. خداوند می‌فرماید: (این‌ها پست هستند و به غضب خدا گرفتار می.باشند). در جایی دیگر خداوند این دشمن را به بخیل بودن توصیف کرده است.

سخنران نماز جمعه خواف افزود: یهودیان آن‌قدر متکبر هستند که در تمام دنیا به دشمنی با اسلام برخاستند و خداوند می‌فرماید: (این‌ها می‌گویند ما جایگاه برتری داریم و بر خدا دروغ می‌بندند و می‌گویند ما فرزندان خدا هستیم). این تکبر و خودخواهی، آنان را انسان‌های بدبختی قرار داده است. خداوند می‌فرماید: (سرسخت‌ترین دشمن مسلمانان، یهودیان و بعد مشرکین هستند). دشمن ما اسرائیل است که زاییده صهیونیسم است و مبتلا به امراض و آفت‌های مزمن است. این دشمن، سرزمین مقدس قدس را اشغال کرده است و باید این دشمن را بشناسیم.

مولوی قهستانی خاطرنشان کرد: می‌شود با خیلی از کشورها روابط دوستانه و دیپلماتیک برقرار کرد اما حق نداریم با این دشمن کودک‌کش و ظالم ارتباط برقرار کنیم و دست دوستی بدهیم؛ چون قرآن این گروه را برای ما معرفی کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های دشمن، این است که نژاد‌پرست می‌باشند. آن‌ها می‌گویند: خداوند فقط از آن ماست و حاضر نیستند پروردگار را برای دیگران بدانند. انبیای زیادی به دست این گروه ظالم به شهادت رسیدند. این افراد می‌گویند: ما محبوب خدا هستیم و به جهنم نمی‌رویم و اگر به جهنم برویم، چند روزی در آن هستیم و بهشت از ما می‌باشد. طبق تعبیر قرآن، دل‌های آن‌ها از سنگ و یا سخت‌تر از سنگ است. شاید از درون برخی از سنگ‌ها چشمه به وجود بیاید و برخی از سنگ‌ها از ترس خدا می‌غلتند اما این گروه این‌گونه نیستند.

اسرائیل برای تحقق اهدافش، از هیچ جنایتی فروگذار نیست

مدرس حوزه علمیه احناف خواف عنوان کرد: اسرائیل برای تحقق اهدافش، از هیچ جنایتی فروگذار نیست. این خشنونت و تجاوزی که امروز در غزه می‌بینیم، در طول تاریخ بسیار کم مشاهده می‌شود. در طول شش ماه، بیش از ۳۳ هزار نفر به شهادت رسیدند که یک سوم شهدا اطفال و یک سوم دیگر زنان هستند. غزه با آن همه عزمت، که متراکم‌ترین نقطه‌ی پرجمعیت دنیاست، با خاک یکسان شده است. بیمارستان هایی که در همه‌جا باید مورد امنیت قرار گیرند، نابود شده‌اند. مدارس و مساجد و هرکجای این منطقه، از بین‌رفته است.

سخنران نماز جمعه خواف افزود: خصلت زشت دیگر اسرائیل ظالم، توسعه طلبی است. این قوم، زمین‌ها و اموال مردم را غصب کردند. این قوم، در فکر اسرائیل بزرگ هستند و بارها رهبران آنان اعلام کردند که ما خواهان اسرائیلی هستیم که از نیل تا فرات و از درخت خرما تا درخت ارس باشد. سران یهود، به دنبال این هستند که کل شبه‌جزیره‌ی عربستان را تحت اختیار خود دربیاورند. از صفات زشت دیگر این گروه، این است که به مسائل اخلاقی پایبند نیستند و خشنوت، ترور و بی‌بند‌ و باری در این قوم موج می‌زند. افرادی مانند شیخ احمد یاسین، خالد مشعل و خیلی از افراد بزرگ دیگر را به شهادت رساندند.

مولوی قهستانی تصریح کرد: فجایع ضد اخلاقی اسرائیل در تاریخ کم‌نظیر است. صفت دیگر این قوم، این است که بخیل و ما‌ل پرست می‌باشند و این استعمار صهیونیست، بالاترین نوع استعمار است‌. شاید یک سوال مطرح شود که وقتی خدا این قوم را این‌گونه توصیف کرده است، چرا ملت‌های اسلامی در برابر آن‌ها مقاومت نمی‌کنند؟ پیامبر(ص) می‌فرمایند: به زودی از هر سمت و ناحیه‌ای دشمن به سمت شما حمله خواهد کرد همان‌طور که به سمت ظرف غذا روی می‌آورید، دشمنان هم به جان امت اسلامی می‌افتند. صحابه فرمودند: ای رسول خدا(ص)! آیا زمانی که این اتفاق می‌افتد، جمعیت مسلمانان کم است؟ پیامبر(ص) فرمودند: جمعیت شما زیاد است اما شما مانند کف و خار و خاشاک روی سیل هستید و دشمن از شما ترسی ندارد و در دل شما ضعف و سستی آمده است.

کشورهای اسلامی در دفاع از غزه باید اقدام عملی انجام دهند

مدرس حوزه علمیه احناف خواف گفت: شش ماه از جنگ غزه می‌گذرد، چندین و چندبار کشورهای اسلامی دور هم نشسته‌اند و مهم‌ترین شاهکار آنان این است که قطعنامه صادر کرده‌اند. آیا این محکومیت به درد جهان اسلام می‌خورد؟ کشورهای اسلامی که قدرت نظامی و جهادی دارند، چرا اقدام جدی و عملی انجام نمی‌دهند؟ چرا یک قطعنامه جدی که اسرائیل را به لرزه در بیاورد صادر نمی‌کنند که اسرائیل حملات خود را متوقف کند؟ صحابه به پیامبر(ص) فرمودند: علت ضعف اسلام در زمان حمله دشمن چیست؟ پیامبر(ص) فرمودند: دل‌بستگی به دنیا و ناپسند دانستن مرگ.

سخنران نماز جمعه خواف ادامه داد: رهبران کشورهای اسلامی! مرگ یک‌بار بیش‌تر نیست، مگر جان شما از جان پیامبر(ص) عزیز‌تر است؟ پیامبر(ص) در خیلی از غزوه‌ها در جنگ تن به تن شرکت می‌کردند؟ مگر جان شما رهبران اسلامی از جان صحابه باارزش‌تر است؟ آن‌ها جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در تمام نقاط دنیا قدم گذاشتند. آن‌چیزی که می‌تواند از شما نام نیک باقی گذارد، آن است که شما با جسارت و قدرت، نیروی نظامی تشکیل دهید و به مقابله بپردازید. آمریکا از هر نظر اسرائیل را تجهیز کرده است اما چرا ده‌ها کشور اسلامی حاضر به حمایت از مردم غزه نیستند؟

مولوی قهستانی افزود: کاری که از ما بر می‌آید، این است که از ته دل دعا کنیم. ان‌شاءالله این مقاومت‌ها جواب خواهد داد و طبق قول پیامبر(ص)، گروهی خواهند بود که در مقابل دشمن ایستادگی کنند و صحابه عرض کردند: این‌ها کجا هستند؟ پیامبر(ص) فرمودند: آن‌ها ساکنین بیت‌المقدس و اطراف بیت‌المقدس هستند. طبق آیه قرآن، اگر مردم در مقابل دشمن نایستند، مساجد و عبادتگاه‌ها ویران می‌شود. انشاءالله شاهد روزی باشیم که مردم غزه و فلسطین به پیروزی برسند. هیبت اسرائیل امروزه از بین رفته‌است. در کشورهای اروپایی و غربی که مسلمان نیستند، انسان‌های آزاده‌‌ی زیادی هستند که از مردم غزه و فلسطین حمایت می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه احناف در پایان گفت: روزهای پایانی رمضان است و باید تلاش کنیم که نهایت بهره را ببریم و به گونه‌ای تلاش کنیم که از نعمت خدا محروم نشویم. شب‌های عزیزی را پشت سر می‌گذرانیم که معروف به شب‌های قدر است که عبادت در آن از هزاران ماه بهتر است. شب قدر را بیهوده هدر ندهیم و این وقت طلایی را قدر بدانیم. در شب قدر، تقدیر ما نوشته می‌شود، پس از آن استفاده کنیم. پیامبر(ص) در این ده شب از همسران خود فاصله می‌گرفتند و مشغول عبادت و دعا می‌شدند. الحمدلله در خواف در ۴۲ مسجد ختم قرآن برگزار می‌شود و ما هم تلاش کنیم که مساجد رونق پیدا کنند. در روز عید نیز سنت‌های آن روز را رعایت کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *