مولانا عبدالحمید مایه خیر و برکت برای اسلام و نظام هستند

ایشان با اشاره به این‌که مولانا عبدالحمید مایه خیر و برکت برای اسلام و نظام هستند افزودند: مولانا عبدالحمید عمر خود را در راه دعوت و اصلاح جامعه و جلسات وعظ و نصیحت قرار داده‌اند و دلسوز و خیرخواه برای کل کشور هستند.
مولانا مطهری خاطرنشان کردند: نامه‌ای که دیروز از سوی ایشان منتشر شد، مشکلات ۴۲ ساله‌ی جامعه اهل سنت را که همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده‌اند را مطرح کرده‌اند.
ایشان ادامه دادند: مولانا عبدالحمید در نامه خود مشکلات جوانان و شایستگان اهل سنت و نیز مشکلات حوزه‌های علمیه و امور فرهنگی اهل سنت را مطرح کرده‌اند که اهل سنت در کل کشور با آن مواجه‌اند.

مدیر حوزه علمیه احناف خواف در بخش دیگر سخنان خویش، اهمیت وقت را به طلاب یادآور شدند و افزودند: انسان باید از تک‌تک لحظه‌های زندگی‌اش بیشترین بهره را ببرد. از این جهت است که آیات قرآن و احادیث نبوی تاکید زیادی بر وقت نموده‌اند.
ایشان به طلاب فرمودند: ما انسان‌ها از آینده خود هیچ اطلاعی نداریم که چقدر عمر خواهیم کرد و عاقبت ما چه خواهد شد. همچنین گذشته‌ی ما هم از دست رفته و دیگر برنمی‌گردد. زمان حالِ ما هم بی‌ثبات است. لذا نیاز است که زمان حالِ خود را اصلاح نماییم.
مولانا مطهری در ادامه، به احادیث و گفته‌های بزرگان اشاره کردند و افزودند: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: از جمله خوبی‌های اسلام شخص این است که امور بیهوده را ترک می‌کند. بنابراین توجه ما باید به‌سمت اموری باشد که شریعت مقدس اسلام بر آن تاکید نموده است.
علامه سیوطی(رحمه‌الله) حدیثی از پیامبر نقل می‌کند که می‌فرمایند: زمانه با زبان حال انسان‌ها را خطاب می‌کند و می‌گوید هر کس توانایی انجام کار خیری را دارد، حتما به‌دنبال اجرای آن عمل باشد، چرا که من دوباره بر نمی‌گردم.
حضرت ابوبکر صدیق(رض) دعا می‌کند: بار خدایا، ما را در وقت سختی رها مکن. ما را بر غفلت مگیر و ما را جزو غافلین قرار مده.
حضرت عمر(رض) این‌چنین دعا می‌کند: بار خدایا، هر آینه ما از تو لحظه‌های خوب و برکت در اوقات را درخواست می‌کنیم.
حضرت علی(رض) می‌فرماید: ایام و روزها صحیفه اعمال شما هستند. پس در خلال این ایام، بهترین اعمال را جای دهید.
حضرت حسن بصری(رحمه‌الله) می‌نویسد: ای فرزند آدم، تو عبارت از همین ایام و روزها هستی. وقتی یک روز رفت، در واقع بخشی از وجود تو رفته است. پس اوقات را غنیمت شمار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *