علمای ربانی هیچ‌گاه غرضی ندارند و هدف از وعظ و اندرز آنها نصیحت و خیرخواهی برای مردم، کشور و نظام است

خداوند متعال می‌فرماید: «وَلَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَهُ الدِّينُ وَاصِبًا أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَتَّقُونَ ﴿۵۲﴾ وَ مَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ»(نحل) و آنچه در آسمانها و زمين است از آن اوست و دین دائمی و خالص از آن اوست، پس آيا از غير خدا پروا داريد؟! و هر نعمتى كه داريد از جانب الله است‏.
ایشان اظهار داشتند: حضور شما مردم متدین در همه مراحل نعمتی است و وجود علما نعمتی دیگر است. مردم باید با علما و علما با مردم باشند. وقتی این دو قشر در کنار یکدیگر قرار گرفتند، آن‌وقت است که به سعادت می‌رسند.
مولانا مطهری افزودند: علمای ربانی و مخلص همیشه قلب و دل‌شان برای دین، اسلام و مردم می‌تپد و هدف‌شان این است تا مردم، راه سعادت را در پیش گیرند. علمای ربانی هیچ‌گاه غرضی ندارند و هدف از وعظ و اندرز آنها نصیحت و خیرخواهی برای مردم، کشور و نظام است. الحمدلله علمای اهل سنت تا الان نشان دادند که خیرخواه نظام و مردم‌اند و سخنان‌شان در راستای عبادت، بندگی، اخلاص و امر به تقواست و این همان وظیفه علمای ربانی‌ست.
ایشان تصریح کردند: مفتی محمدقاسم قاسمی یکی از علمای ربانی است که غیر از ارشاد، نصیحت، خیرخواهی و امر به تقوا چیزی دیگر در ایشان یافت نمی‌شود. به همین خاطر هرگاه ایشان به جایی سفر می‌کنند مردم دوست دارند تا آنان را نصیحت کنند. مردم خواف نیز از وقتی‌ مطلع شدند که ایشان در خواف تشریف دارند، به صورت مکرّر درخواست داشتند تا در نماز جمعه از سخنان ایشان بهره ببرند.
ایشان در پایان سخنان خویش، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی تأکید کردند: باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم و شکر این نعمت را بجا آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *