راه سعادت و خوشبختی انسانها، ایمان و عمل صالح است.

ایشان در مقدمه سخنان خویش گفت: در آیه فوق، خداوند متعال راه سعادت انسان را در گرو انجام عمل صالح قرار داده است و تفاوتی ندارد که زن باشد یا مرد، بلکه اهل ایمان باشد، و خداوند متعال در دنیا زندگی پاکیزه و با آرامشی به آنها عطا می‌کند.
خداوند متعال در آیه‌ای دیگر می‌فرماید: “وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى”(طه/124) و هر كس از ياد من دل بگرداند در حقيقت زندگى تنگ و سختی خواهد داشت و روز رستاخيز او را نابينا محشور می‌كنيم.
مولوی منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به مضمون دو آیه فوق، راه سعادت و خوشبختی، ایمان و عمل صالح است؛ لذا اگر بخواهیم سعادتمند شویم باید ایمان کامل داشته باشیم.
خداوند متعال در جایی دیگر می‌فرماید: “وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ”(آل عمران/132) شما برترید به شرطی که ایمان درستی به خدا داشته باشید، توحید و اعتقاد شما نسبت به خدا درست باشد و به تمام برنامه‌های اسلامی عمل کنید.
ایشان در زمینه دین اسلام اظهار داشت: اسلام دینی‌ست که به هیچ عنوان مقلوب نمی‌شود و نسبت به بقیه ادیان دست برتر دارد.
ایشان افزود: در صدر اسلام مقابل پیامبر اکرم(ص) سه گروه وجود داشتند: گروه اول: مشرکان مکه که برای دفاع از کیان خود علناً مقابله می‌کردند و نفاقی نداشتند و جنگ‌های متعددی با پیامبر(ص) صورت دادند.
گروه دوم: در مدینه منوره منافقینی بودند که تظاهر به اسلام می‌کردند، ولی ضربه‌های محکمی به پیکره حکومت اسلامی وارد کردند.
گروه سوم: یهود و نصارا بودند؛ این گروه از بدو بعثت پیامبر(ص) تا الان دشمن اسلام هستند و خواهند بود.
ایشان یادآور شد: هنگامی‌که ارتش رژیم صهیونیست در مقبره سلطان صلاح‌الدین ایوبی پا به محدوده فلسطین گذاشت این را عنوان کردند که ما امروز انتقام فتح بیت‌المقدس و خیبر را گرفتیم و دوباره برای دفاع از سرزمین یهودیت بیدار شدیم.
خداوند متعال می‌فرماید: “وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ”(بقره) پیامبر اکرم(ص)، هیچ‌وقت یهود و نصارا از تو راضی نخواهند شد تا زمانی‌که کیش و مرام آنها را بپذیری و پیروی کنی.
خداوند متعال در جایی دیگر می‌فرماید: “وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ” اهل کتاب به جهت حسادتی که به دین‌تان دارند، دوست دارند شما را از دین‌تان دور کنند.
مدرس محترم حوزه علمیه احناف خواف اظهار داشت: اهل کتاب وقتی حقانیت مکتب اسلام برایشان آشکار شد نقشه‌های ضد اسلامی خود را طراحی کردند. کفار در لشکرکشی‌های نظامی شکست خوردند و چند ضرر کردند: ۱- تلفات نیروی انسانی ۲- از بین رفتن سرمایه ۳- ایجاد نفرت در مسلمانان نسبت به کفار.
ایشان افزود: اما دشمنان اسلام با نقشه‌ای دیگر وارد عرصه مقابله با اسلام شدند که هیچکدام از ضررهای فوق را برایشان ندارد و زیان آن برای مسلمانان به مراتب بیشتر است.
ایشان در بیان نقشه‌های شوم دشمنان اسلام تصریح کرد: یکی از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام، اینترنت و ماهواره است. این موارد به ذات خویش عیبی ندارد، اما نحوه استفاده از آن مهم است و اگر والدین، آگاهی لازم نسبت به فرزندان خود، خصوصاً دوران ۱۰ تا ۱۵ سالگی ندهند، دچار تزلزل خواهند شد.
ایشان در زمینه استفاده زیاد از گوشی یادآور شد: متأسفانه امروزه جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان، استفاده بی‌رویه‌ای از گوشی دارند و ساعتها در کنار هم می‌نشینند، اما از حال یکدیگر آگاه نمی‌شوند. استفاده بی‌رویه جوانان از گوشی، مشکلات زیر را به وجود می‌آورد: ۱- ترویج اعتیاد؛ خداوند متعال می‌فرماید: “و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکة” با دستتان خود را به هلاکت نیندازید.
ایشان همچنین در زمینه اعتیاد به مواد مخدر نیز اشاره داشت: اعتیاد به مواد مخدر مساوی است با از دست‌دادن غیرت، شهامت، جوانمردی، دینداری و انسانیت.
۲- ترویج بی‌بند و باری و موسیقی؛ با رفتن به سمت فحشا و بی‌بند و باری، عذاب‌های زیادی نازل می‌شود. چنانکه سرگذشت خیلی از اقوامی که به فحشا و بی‌بند و باری آلوده بودند، عذاب شدند که در قرآن کریم به آنها اشاره شده است.

وی ادامه داد: از فضای مجازی خیلی از خانواده‌ها بدبخت شدند و خیلی از زندگی‌ها از هم‌پاشیده شده است. والدین وقتی گوشی در اختیار نوجوان خانه می‌گذارند باید بسیار مواظب باشند، زیرا در قیامت از آنها سوال خواهد شد.
۳- بدبین‌ساختن نوجوانان به تعالیم اسلام و قرآن، دور ساختن از علما و مساجد و بزرگ جلوه‌ ‌دادن اشتباهات بزرگان؛ دشمنان اسلام کیان اسلام را مورد هدف قرار دادند و تا حدی موفق شده‌اند و ضربه‌های مهلکی بر پیکر اسلام وارد کردند.
مولوی منصوری در جواب یکی از جوانان که پرسیده بود: معاد یعنی چه و به چه دردی می‌خورد؟ و آیا قیامتی برپا می‌شود، اظهار داشت: در کتاب الحاد نوین آمده است که بین قرن ۱۹ و ۲۰ بیش از ۲۰۰ میلیون نفر به دستور افرادی که از انگشتان دستان ما کمتر هستند کشته شده‌اند. حال اگر قیامتی در کار نباشد حق این انسانهای کشته‌شده چطور گرفته شود؟! اگر دادگاهی نباشد تا به ظلم ظالم رسیدگی کند پس تکلیف مظلومین چه می‌شود؟! در دنیایی که عده‌ای اعتقاد به معاد ندارد، به قول دانشمند مسیحی که مسلمان شده می‌فرماید: اگر کسی قائل به معاد نباشد، در دنیای وحشتناکی زندگی خواهد کرد که عده‌ای حیوان‌صفت دست به جنایت می‌زنند و بقیه را از بین می‌برند.
ایشان خطاب به نوجوانان و جوانان توصیه کرد: اولیای محترم و جوانان عزیز، قبل از اینکه وارد کانالی شوید تحقیقات علمی، مذهبی و عقیدتی خود را قوی کنید. آگاهی کامل از اسلام داشته باشید تا دچار شک و شبهه نشوید. هدف دشمنان اسلام، از بین بردن اسلام است. طبق آماری که دانشمندان می‌دهند، آمار مسلمانان با مسیحیت در سال ۲۰۵۰ برابر خواهد بود و در سال ۲۰۷۰ آمار مسلمانان از مسیحیت پیشی می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *