در پی اظهارات موهن و افراطی جواد لاریجانی – حوزه علمیه احناف خواف

باسمه تعالی

در شرایط بحرانیِ کنونی که کشور نیاز به آرامش، و مردم نیاز به دلجوییِ مسئولین دارند؛ سخنان هتّاکانه و سخیف فردی معلوم‌الحال که سابقۀ تاریک وی بر همگان واضح و آشکار است، نشان از بی‌خردی وی بوده که در حقیقت پرچم اختلاف‌افکنی را به‌دست گرفته و احساسات جامعۀ اهل سنت را جریحه‌دار ساخته است.

در طول تاریخ، سراغ نمی‌رود که کسی جز الله متعال، به مسجدی حکم ضرار داده باشد. جواد لاریجانی! با چه جرأتی در پیشگاه خدا و مردم، به خود اجازه می‌دهد به بزرگترین شخصیت علمی و مذهبی اهل سنت ایران حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید(حفظه‌الله) اتهام وابستگی به دشمنان را بزند؟!

شخصیتی که سابقۀ و نیز موضع‌گیری خردمندانه و به‌حق ایشان در رویدادهای اخیر، بیانگر اخلاص، درایت، حق‌طلبی، آزاداندیشی، زهد، خداخواهی و حمایت از ملت و کشور است. نامبرده، با کدام پایۀ فقهی و اجتهاد و یا براساس کدام قدرت حقوقی و قضایی، حکم ضرار را به مسجد مکی داده است که بزرگترین پایگاه اهل سنت ایران و محل نماز و عبادت شبانه‌روزیِ چندهزارنفر مخلص است؟!

ما ضمن محکوم‌نمودن هجویات نامبرده، از مسئولان ذی‌ربط انتظار داریم با محکوم‌نمودن وی، برائت خویش را از چنین دیدگاه‌های قرون وسطایی که موجب اختلاف در میان ملت گردیده و باعث ازدیاد نارضایتی، اعتراضات و مشکلات می‌گردد، ابراز نمایند.

مدیریت و جامعۀ مدرسین حوزه علمیه احناف خواف

اشتراک گذاری