تقدیر و تشکر صمیمانه مولانا مطهری از صدور فرمان حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، حضرت مولانا مطهری – مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف – در بخشی از سخنان قبل از خطبه امروز (17 شهریورماه 96) اهل سنت خواف پیرامون فرمان تاریخی، حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری خطاب به مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: حضرت مولانا عبدالحمید(حفظه‌الله) مدتی قبل، نامه‌ای به خدمت مقام معظم رهبری(دامت برکاته) نوشتند و درد دلها و مشکلات اهل سنت را مطرح کردند. معظم‌له از طریق مسئول‌دفترشان که به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رسیده بود، جواب این نامه را به حضرت شیخ‌الاسلام فرستادند.

مولانا مطهری: مقام معظم رهبری در جوابیه خویش که در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز به چاپ رسیده است فرمودند: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند، و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»

مولانا مطهری تصریح کردند: ما باید از این دستور حکیمانه، خردمندانه و تاریخی مقام معظم رهبری صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم. مقام معظم رهبری در این پیام خود ملاحظات زیادی را مدنظر داشتند؛ یکی از خصوصیات این پیام این است که معظم‌له در موقعیتی این پیام را صادر کردند که خاورمیانه و خیلی از کشورها درگیر جنگ‌های داخلی، منازعات و کشمکش‌ها هستند. مجامع بین‌المللی هم در این چنین موقعیتی سکوت کرده‌اند و در حالی‌که می‌بینند مسلمانان در میانمار و … قتل عام می‌شوند، اما با این وجود هیچ واکنشی نشان ندادند. اگر دقت کنیم، علت این منازعات و کشمکش‌ها بدین خاطرست که حقوق انسانها شاید رعایت نشود.

ایشان تأکید کردند: پیام تاریخی مقام معظم رهبری به این اشاره دارد که امت اسلامی باید با یکدیگر وحدت و اخوت داشته باشند و این موید همان سخن امام راحل(ره) است که شیعه و سنی در حقوق مساوی و برابرند.

مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف ادامه دادند: از دیگر خصوصیات این پیام تاریخی این‌ست که رهبر معظم انقلاب در فرمان‌شان کلیه «ارکان نظام» را که شامل قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه و نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری است، خطاب قرار داده و موظف کرده‌اند تا بین اقوام و مذاهب کشور هیچ‌گونه تبعیضی قایل نباشند. لذا با این سخن حکیمانه معظم‌له حجت تمام است و اگر خدای نکرده کوتاهی صورت گیرد، مشکل و کوتاهی از طرف مسئولین است.

ایشان اظهار داشتند: نکته دیگر و مهمتر این فرمان مقام معظم رهبری این است که فرمودند «براساس معارف دینی و قانون اساسی»؛ یعنی قانون اساسی و معارف دینی ما که همان قرآن و سنت است، بر پایه عدم تبعیض و نابرابری میان انسانهاست.

مولانا مطهری در پایان سخنان خویش، از طرف خود و دیگر حوزه‌های علمیه شهرستان خواف، از مقام معظم رهبری به خاطر صدور فرمان حکیمانه و خردمندانه خویش، صمیمانه تقدیر و تشکر کردند.

مولانا مطهری در ادامه سخنان خویش، ضمن محکوم‌کردن فجایع میانمار تأکید کردند: باید برای مردم مظلوم میانمار دعا کنیم که به جرم مسلمان بودن، با فجیع‌ترین حالت از بین می‌روند. الحمدلله ما در کشور خود در امنیت کامل بسر می‌بریم و حداقل کاری که از دست ما ساخته است، این است که برای نصرت آنها در پیشگاه خداوند متعال دعا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *