ترک گناهان باعث حیات قلب می‌شود.

امروز یکشنبه(۲۸ مردادماه ۹۷) به مناسبت عید سعید قربان نشستی با حضور ائمه محترم جمعه و جماعات شهرستان در مسجد جامع خواف برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، حضرت مولانا مطهری – مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف – در جمع ائمه محترم جمعه و جماعات شهرستان خواف، ضمن آرزوی قبولیت طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید قربان فرمودند: تقوای الهی دو جزء دارد؛ اول: اجتناب و دوم: خوف. اجتناب یعنی پرهیز کردن از محارم، و خوف یعنی ترسیدن از الله متعال.
علما می‌نویسند: تقوا در اصل به معنای اجتناب کردن از گناهان و معاصی است، اما چون سبب اجتناب از گناهان، خوف از عذاب الهی‌ست لذا هر دو معنا برای “تقوا” بکار می‌رود.
ایشان افزودند: شخص مسلمان باید از گناهان اجتناب کند، اما تا زمانی‌ ترس از عذاب الهی نداشته باشد این امر امکان‌پذیر نمی‌باشد.
حضرت عمر فاروق(رض) از حضرت کعب‌بن‌مالک(رض) پرسیدند: تقوا یعنی چه؟ عرض کردند: آیا شما تاکنون بر مسیری که پُر از خار است رفته‌اید؟ سیدنا عمر فرمودند: بله، حضرت کعب عرض کردند: در این مسیر چه عملی انجام می‌دهید؟ فرمودند: لباس‌های خود را از ترس اینکه خار به آن نخورد جمع می‌کنم و بسیار مواظب هستم. حضرت کعب فرمودند: تقوا همین است؛ یعنی هم اجتناب کنی و هم خوف و ترس داشته باشی.
مولانا مطهری با تاکید بر “ترک‌ گناه” خاطرنشان کردند: ترک گناهان باعث حیات قلب می‌شود و با عدم اطاعت از نفس، انسان به خیر و صلاح می‌رسد. اما اگر خدای نکرده انسان به گناهان آلوده شد قلب او می‌میرد.
ایشان ادامه دادند: خوف الهی و اجتناب از گناهان به‌وسیله علم واقعی حاصل می‌شود. خداوند متعال می‌فرماید: “انما یخشی الله من عباده العلما”(فاطر)
پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: “انا اعلمکم بالله و اخشاکم به” من عالم‌ترین شما نسبت به ذات الله هستم و خشیت من از خدا نسبت به شما بیشتر است.
مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف تاکید فرمودند: وقتی انسان علم بیشتری داشت، معرفت او نسبت به ذات، صفات و قدرت الله بیشتر می‌شود، و زمانی‌که معرفت انسان نسبت به الله بیشتر شد خوف الهی بیشتر می‌شود، و وقتی خوف الهی زیاد شد، اجتناب از گناهان بیشتر می‌شود و در نهایت، احساس مسئولیت آن شخص نیز بیشتر خواهد شد.
ایشان یادآور شدند: تقوای صحابه کرام(رض) بسیار زیاد بود؛ به همین جهت احساس مسئولیت‌شان نسبت به مردم نیز بسیار بالا بود و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند.
ایشان توصیه کردند: لقمه حلال باعث می‌شود تا تقوای الهی زیاد گردد و مشکلات و مصایب کاهش پیدا کند.

  • گوشت مصرفی طلاب حوزه علمیه احناف خواف با کمک شما و مردم متدین و شریف تأمین می‌شود.

    عالم برجسته خراسان‌زمین در زمینه “گوشت قربانی” تاکید فرمودند: عید سعید قربان نزدیک است و همانطور که مستحضر هستید، گوشت مصرفی طلاب حوزه علمیه احناف خواف که بالغ بر ۶۰۰ نفر برادر و خواهر هستند با همکاری شما و مردم محترم تامین می‌شود. الحمدلله به جهت همین کمک‌ها، حوزه علمیه احناف تاکنون مشکل کمبود گوشت مصرفی طلاب را نداشته است و باید از شما و تمام مردم شریف تقدیر و تشکر نمود که هر ساله به این مرکز بزرگ دینی در مناسبت‌های مختلف کمک می‌کنید.

 

  • سه‌شنبه روز عرفه است.

    مولانا مطهری در زمینه روز عرفه عرض کردند: طبق نظر مجمع فقهی اهل سنت زاهدان، سه‌شنبه روز عرفه است و تکبیرات تشریق از بامداد روز سه‌شنبه آغاز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *