تا زمانی که وحدت و همدلی برقرار باشد امنیت مستدام خواهد بود.

فرمانده محترم نیروی انتظامی ضمن تبریک هفته ناجا به تمامی اقشار جامعه اظهار داشت: شعار امسال هفته ناجا، “پلیس مقتدر امین مردم است” که تحقق این شعار نیازمند کمک مردم و تمامی اقشار جامعه است. امین در لغت به معنای امانت‌دار و متضاد خائن است. امین در زمانی است که ما به شخص اعتماد کامل داشته باشیم. وقتی راه، روش و عملکرد ما به نحوی باشد که دیگران به ما اعتماد کنند مطمئناً خداوند نیز محبت ما را در دل مردم قرار می‌دهد. کسانی که امانت‌دار هستند باید به عهد خود وفا کنند.
ایشان افزود: ما به عنوان نیروی انتظامی با مردم عهد می‌بندیم تا آخرین قطره خون‌مان حافظ و امانت‌دار جان، مال و ناموس مردم که به ما واگذار شده است باشیم. اقتدار به معنای ظلم و تبعیض نیست، بلکه به معنای رفتار عادلانه، نفوذناپذیر و برخورد قاطعانه توأم با ترحّم می‌باشد. ما زمانی به کسی اعتماد می‌کنیم که مورد قبول مردم باشد، چون قرار است امانت‌دار مسائل مهمی چون جان و مال مردم باشیم. کسانی‌که امانت‌دار هستند باید به عهد خود وفا کنند. پلیس نیز زمانی می‌تواند مقتدر باشد تا امانت‌دار باشد. ما به عنوان نیروی انتظامی با کسانی که آسایش مردم را بر هم بریزند برخورد قاطعانه خواهیم کرد. پلیس به قدری قوی است که تمام نیروهای خارجی و داخلی بر روی پلیس برنامه‌ریزی کرده‌اند و تمامی هجمه‌های روحی و روانی به سمت پلیس است و با وجود تمامی حملات به سمت پلیس در بین مردم دارای اعتماد است.
ایشان تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین حقوق شهروندان، داشتن پلیس مقتدر است و تا زمانی که مردم و مسئولین محترم، پشتیبان پلیس باشند و به آن اعتماد داشته باشند امنیت خواهد بود و به سبب همين اعتماد امروزه شهر خواف از جمله مورد اعتمادترین شهرها در خراسان رضوی است.
سرهنگ حسینعلی‌زاده اظهار داشت: تا زمانی که وحدت و همدلی برقرار باشد امنیت مستدام خواهد بود. امنیت زمانی مستدام خواهد بود که بدانیم اختلاف مذهب، سلیقه و گرایش‌های سیاسی کاملاً طبیعی است. امنیت خواهد بود تا زمانی که ما بدانیم باید به اعتقادات دینی و مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم و در شادی و غم یکدیگر شریک باشیم و از گران‌فروشی و احتکار جلوگیری کنیم. امنیت تا زمانی است که هر چه بر خود می‌پسندیم بر دیگران نیز بپسندیم.
ایشان تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما در حال حاضر از امنیت بسیار پایداری برخوردار است. نیروی انتظامی به عنوان بازوی پُرقدرت نظام با کسانی که می‌خواهند با هنجارشکنی باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم شوند قاطعانه برخورد خواهد کرد. خوشبختانه با تلاش انجام شده توسط همکاران در شش‌ماهه امسال نسبت به گذشته در خیلی از مسائل رو به رشد بوده‌ايم، ولی متاسفانه سرقت‌ها افزایش پیدا کرده است و یکی از دلایلش، فقر و بیکاری و همچنین سهل‌انگاری برخی افراد در حفظ مال خود است که خواهشمند است مردم عزیز با نصب دوربین و حفاظ و قفل مناسب ما را در پیشگیری از سرقت کمک کنند. در بحث مبارزه با مواد مخدر با کسانی که بنای خوشبختی و منفعت خود را در بدبختی مردم این سرزمین می‌دانند محکم و قاطعانه برخورد خواهیم کرد و با همین برخوردها خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته تشکیلات مواد مخدر ناجا با همکاری نهادهای مذهبی، جامعه آموزش و پرورش، جامعه دانشگاهی و با آموزش پیشگیری از اعتیاد نقش خود را ایفا نموده است و نیز در کلاس‌ها حاضر شده و به دانش‌آموزان، آموزش‌های لازم داده شده است. در بحث ترافیک و تصادفات با همکاری مردم، چهل و هفت درصد کاهش تصادفات فوتی را در سطح شهر داشته‌ايم. اولویت ما کاهش تصادفات و جرائم و اشراف اطلاعاتی و مبارزه با مواد مخدر و برخورد با هنجارشکنان بوده است.
ایشان خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی ما، مردم‌داری، مردم‌یاری و برخورد حکیمانه با مردم برای رسیدن به این اهداف است. خدمت به مردم اولویت اصلی ما در نیروی انتظامی است و خدمت به مردم را منت الهی برخود می‌دانیم و خود را خدمت‌گذار مردم می‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *