باید تا حد توان از افراد شایسته و توانمند شهرستان خواف برای معدن سنگ‌آهن سنگان استفاده شود.

پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: بهترین انسانها، نافع‌ترین آنها به مردم است. لذا حضرتعالی سعی بیش از پیش داشته باشید تا برای مردم نافع باشید که هم از اجر و ثواب الهی برخوردار شوید و نیز دعاهای خیر مردم در حق شما باشد.
ایشان اظهار داشتند: معدن سنگ‌آهن سنگان از شُهرت خاصی برخوردار است، اما با این وجود یکسری مشکلات دامن‌گیر مردم این منطقه شده است که باید رفع گردد.
اولین مورد، مسئله خصوصی‌سازی است که باید نقش دولت در این زمینه خیلی قوی‌تر باشد. خصوصی‌سازی یکسری ضررهایی برای مردم و منطقه دارد که بر هیچکس پوشیده نیست. همچنین نظارت بر شرکت‌ها باید بیش از پیش انجام گیرد.
مولانا مطهری در زمینه “مشکل آب” تصریح کردند: کمبود آب یکی از مشکلات این منطقه و حتی در کل کشور است. لذا باید جلوی شرکت‌هایی که از حد مجاز آب برداشت می‌کنند گرفته شود. از طرفی پَس‌آب‌هایی که از شرکت‌ها خارج می‌شود، در آینده صدمات و ضررهای زیادی برای منطقه دارد و باید در این زمینه نیز فکر اساسی برداشته شود.
ریاست مجمع فقه اهل سنت خراسان در زمینه”تصادفات جاده‌ای” و “گرد و خاک‌” در این منطقه یادآور شدند: مردم این منطقه به علت کمبود جاده‌های استاندارد و همچنین گرد و خاک‌هایی که به‌وسیله ریزگردهای معدن پراکنده می‌شود و باعث بروز بیماری‌های فراوانی می‌شود، در رنج و مشقت بسر می‌برند. به همین جهت کمترین حقی که باید برای مردم منطقه قائل شد، این است که سهمی هر چند محدود، از این معدن برخوردار باشند و محدوده‌ای از آن به مردم اختصاص یابد تا بهره‌ای نصیب‌شان شود.
مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف در زمینه “بهره‌گیری از نیروهای بومی و توانمند منطقه” تاکید کردند: باید تا حد توان از افراد شایسته و توانمند این منطقه استفاده شود. مردم این منطقه هم توانمند هستند و هم غمخوار این سرزمین‌اند. بی‌انصافی است که شرکتی در اینجا احداث شود و بیشترین بهره و فایده را از این سرزمین ببرد، اما از افراد توانمند این منطقه استفاده نکند.
ایشان همچنین نسبت به رفع مشکلات زیست‌محیطی در معدن سنگ‌آهن تاکید فراوان نمودند تا انشاءالله مشکلات به صورت کامل برطرف گردد.
مولانا مطهری در خاتمه سخنان خویش، ضمن آرزوی مجدد برای ایشان، خاطرنشان کردند: الحمدلله شهر تلفیقی خواف از وحدت و اخوت بسیار خوبی بین مسئولین و همچنین بین مردم برخوردار است که باید شکر خداوند را بجا آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *