ایمان به معاد بسیار مهم است.

ایشان در مقدمه سخنان خویش گفت: اگر امروز در زندگی با مشکلات و مصائب دست و پنجه نرم می‌کنیم بدین جهت است که ایمان ما نسبت به زنده شدن بعد از مرگ ضعیف شده است. ایمان به معاد بسیار مهم است.
ایشان در بخش دیگر سخنان خویش خاطرنشان کرد: از حضرت عبدالله بن عباس(رض) سوال شد که بهترین روزها و ماهها و بهترین اعمال چه هستند؟ فرمودند: بهترین ایام روز جمعه است؛ چنانچه نبی اکرم(ص) فرمودند: در هیچ روزی بهتر از روز جمعه خورشید طلوع نکرده است، زیرا خداوند در چنین روزی حضرت آدم را پیدا کرد، در چنین روزی وارد جنت شد و در چنین روزی از بهشت خارج شد و در چنین روزی قیامت برپا خواهد شد. بهترین ماهها ماه رمضان و بهترین اعمال، نمازی است که در وقتش خوانده شود، و فرمودند: کسانی که از همه زودتر به نماز جمعه بیایند مانند کسی است که شتری را در راه خدا قربانی کرده باشد. کسانی که در مرحله دوم به نماز جمعه می‌آیند مانند کسی است که گاوی را در راه خدا قربانی کرده باشد و کسانی که در مرحله سوم بیایند مانند آن است که گوسفندی را قربانی کرده باشند و کسانی که در مرحله چهارم بیابند مانند این است که مرغی را و کسانی که در مرحله آخر بیایند مانند آن کسی است که تخم مرغ را در راه خدا بدهد. ولی متاسفانه همه ما کوتاهی داریم که باید این مسئله را مهم بگیریم.
مولوی قهستانی تاکید کرد: ایام نوروز است و خیلی از افراد ممکن است به علت خوشی‌ها، نمازها را قضا کنند ولی باید بدانیم که همه ما باید مرگ خود را در نظر داشته باشيم. پیامبر(ص) فرمودند: در دنیا به گونه‌ای زندگی کن که گویا غریب و بی‌کس هستی. در روایتی دیگر فرمودند: اگر صبح می‌کنی در انتظار شب مباش، اگر شب می‌کنی در انتظار صبح مباش. و در روایتی دیگر فرمودند: هر نمازی که می‌خوانید آن را آخرین نماز عمر خود بدانید.
حضرت علی(رض) در مورد بهترین اعمال می‌فرمایند: بهترین اعمال، عملی است که خدا آن را قبول کند و بهترین ماهها، ماهی است که در آن توبه می‌کنیم و بهترین روزها روزی است که در آن پرواز کنیم؛ یعنی موعد مرگ ما فرا رسیده باشد.
حضرت علی(رض) در خطبه‌ای می‌فرمایند: از مرگ بترسید که هیچ گریزی از آن نیست؛ آن مرگی که از آن فرار می‌کنید بالاخره گریبان‌گیر شما خواهد شد. مرگ در پيشانی شما نوشته شده است، و فرمودند: از آتش جهنم نجات طلب کنید و بدانید در جلوی شما طلب‌کننده است که آن قبر است. قبر یا باغی از باغ‌های بهشت یا گودالی از گودال‌های جهنم است. آگاه باشید بعد از قبر روزهای سخت‌تری در پیش است؛ روزی که انسان‌های جوان در آن پیر خواهند شد و انسان‌های بزرگ مانند انسان‌های از خود بی‌خبر خواهند شد که آن قیامت است و بعد از این روزی است که آتش آن بسیار شدید و آب آن زردابی است که ورای بعد از آن جنتی است که وسعت آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است و برای پرهيزگاران آماده شده است.
مدرس محترم حوزه علمیه احناف خواف یادآور شد: فصل بهار است؛ باید دقت کنیم همانطور که خداوند متعال زمین را به وسیله باران بعد از مرگ زنده می‌کند، همچنین ما را نیز زنده خواهد کرد. الله تعالی می‌فرمایند: خداوند ذاتی است که بادها را فرستاد، پس بادها ابرها را به حرکت در می‌آورد و ابرها را به سوی سرزمین‌های مرده می‌رانیم و به وسیله باران زمین‌های مرده را زنده می‌کنیم و این چنین شما را نیز زنده می‌کنیم. در آیه دیگر می‌فرمایند: ما از آسمان، آب پُربرکتی را نازل کردیم و توسط آن، باغ‌ها و دانه‌هایی که آنها را درو می‌کنید و درخت‌های سر به فلک کشیده‌ای که برای آن میوه‌های متراکم وجود دارد به جهت روزی آفریدیم و منطقه‌های مرده را به وسیله باران زنده می‌کنیم و این چنین شما زنده خواهید شد.
در آیه دیگر نیز می‌فرمایند: شما زمین را مرده می‌بینید وقتی ما بر آن باران را نازل می‌کنیم از آن هر گیاهی می‌روید و این به سبب آن است که خداوند حق است.
ایشان در خاتمه سخنان خویش، ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولین محترم در سال جدید خاطرنشان کرد: از همه مسئولین درخواست داریم برای بهتر شدن اوضاع مردم تلاش کنند تا از این حالت نجات پیدا کنند.

  • برگزاری همایش دانش‌آموختگی حوزه علمیه احناف خواف در روز پنجشنبه مورخه ۵ اردیبهشت ۹۸
    مولوی قهستانی همچنین در زمینه برگزاری “همایش دانش‌آموختگی حوزه علمیه احناف خواف” نوید داد: انشاءالله قرار است در پنجم اردیبهشت ۹۸ روز پنجشنبه، همایش دانش‌آموختگی حوزه علمیه احناف خواف بعد از گذشت ده سال برگزار گردد. برگزاری این مراسم دارای فواید و اثرات مثبتی است و نیاز است که مردم شریف خواف مانند هميشه کمر همت را ببندند و با خیرات‌های خود جلسه را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *