اولین ویژگی یک مسلمان کامل، خیرخواهی و تلاش برای رفع مشکل برادر مسلمان است

ایشان گفت: بشر اگر از جنبه اخلاقی در انحطاط باشد، حتی خدا را هم قبول نمی‌کند، ‌همچنانکه انسان‌های متکبر چون در انحطاط اخلاقی قرار داشتند در مقابل انبیاء علیهم السلام جبهه می‌گرفتند و با آنها مقابله می‌کردند.
مولوی منصوری خاطر نشان کرد: انسان اگر بیماری جسمی داشته باشد، برای آن چاره‌ای می‌اندیشد تا بهبود یابد، پس برای بیماری‌های روحی باید چاره‌ای بهتر اندیشید تا از آن نجات یابد. و بهترین نسخه برای بهبود یافتن از امراض روحی دو چیز است: عمل به قرآن و سنت رسول الله(ص).
استاد حوزه علمیه احناف خواف در رابطه با ویژگی‌های مسلمان کامل افزود: ویژگی‌های یک مسلمان کامل طبق آیات و احادیث رسول خدا(ص) در چند چیز است.
ایشان ادامه دادند: اولین ویژگی یک مسلمان کامل، خیرخواهی و تلاش برای رفع مشکل برادر مسلمان است، پیامبر اکرم(ص) در همین زمینه می‌فرمایند: “من کان فی حاجة اخیه، کان الله فی حاجته”.
ویژگی بعدی یک مسلمان کامل این است که اگر بخواهد خبری را پخش کند، ابتدا جستجو کرده و پس از آن خبر را پخش می‌کند، خداوند در قرآن مجید می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا».
مولوی منصوری سومین ویژگی مسلمان کامل را صله رحم و ارتباط خویشاوندی بیان کرد.
ایشان در قسمتی از سخنان خویش گفت: خداوند، در آخرت خانه‌هایی را در اختیار بندگان مومن قرار می‌دهد که ماده‌ی آن‌ها از طلا و نقره است. این منازل مختص افرادی است که سه خصوصیت داشته باشند. ابتدا محبت آن‌ها به خاطر خداوند باشد. دوم دوستانشان را به خاطر خدا ملاقات می‌کنند و سومین خصوصیت اینکه اموالشان را به خاطر رضای خدا خرج کنند.
مولوی منصوری در پایان افزود: هفته جاری، هفته عصای سفید است، در خواف نیز نمایشگاهی به همین منظور از دستاوردهای این عزیزان به نمایش گذاشته می‌شود و چه خوب است که از آن استقبال مناسبی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *