از جوانان اهل سنت در امر قضا و دادگستری استفاده شود.

در این دیدار حضرت مولانا مطهری بعد از حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و ذکر حدیث “کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته” به مهمانان محترم خیر مقدم گفتند.
ایشان با تبریک هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران‌شان را گرامی داشته و شهدای هفتم تیر را افراد مومن، بااخلاص و فداکار توصیف نموده و خاطرنشان کردند: هرچه داریم از ایثار و فداکاری‌های شهداء است.
ریاست محترم حوزه علمیه احناف خواف به اهمیت امر قضا اشاره نموده و فرمودند: کار قضاوت، اقامه قسط و عدل است و احکام صادره بر مبنای عدالت باید باشد؛ از این جهت حرف و حدیث‌ها و شایعات هم زیاد است که قضات محترم باید خدا را در صدور حکم مدنظر داشته باشند و به این مسائل توجه نکنند.
مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف اظهار داشتند: رعایت عدالت و برابری گرچه متوجه همه مسئولین اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی می‌شود اما چون سر و کار قاضی با جان و مال و آبروی انسانها است، مسئله‌ی عدل و قسط بیشتر متوجه قضات می‌شود.
ایشان افزودند: همین که خداوند مسئله‌ی عدل را در آیات متعدد ذکر نموده این خود دلیل بر اهمیت عدالت است.
حضرت مولانا مطهری در توضیح حدیث اول بیان داشتند: حدیث “کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته” عام است، لذا هر کس با توان و قدرتی که دارد نسبت به زیردستان خود مسئول است که رعایت عدالت و برابری را بکند و در غیر این صورت روز قیامت در مقابل خداوند باید پاسخگو باشد.
ایشان در پایان توصیه‌هایی هم به قضات محترم داشتند و عرض کردند: با توجه به امر خطیر و بسیار مشکلی که شما قضات دارید، اول باید صبر و تحمل شما زیاد باشد. ثانیاً به گونه‌ای رفتار شود که هم مجرم و محکوم شناسائی و به سزای اعمال خود برسد و به پرونده به نحو احسن رسیدگی شود و هم روند پرونده‌ها طولانی نباشد و هم کم هزینه‌ترین را اختیار شود.
ایشان ادامه دادند: گاهاً مشاهده می‌شود شخص متخلف که جرمش هم ثابت شده و شاکی هم دارد متاسفانه در جامعه آزاد است که باعث جری‌شدن دیگران می‌شود.
ایشان در مورد بکارگیری از جوانان اهل سنت در قوه قضائیه و دادگستری فرمودند: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به رفع تبعیضات و بکارگیری اهل سنت، انتظار است در شهرستان خواف که اکثریت آن اهل سنت هستند از جوانان متعهد و توانمند اهل سنت در سطوح مختلف دادگستری استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *