گاهی اوقات تبعیضاتی در مناطق اهل سنت دیده می‌شود که امیدواریم کمیته امداد امام خمینی در کادر اداری خود عدالت و برابری را رعایت کند.

حضرت مولانا مطهری در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از این‌گونه ملاقات‌ها ابراز خرسندی نموده و از پرسنل محترم کمیته امداد خصوصاً از آقای جعفری – ریاست محترم کمیته امداد شهرستان خواف – و مولوی تیموری – مسئول زکات شهر در این نهاد – به جهت سعی و تلاش‌شان در امر یاری رساندن به نیازمندان تقدیر و تشکر فرمودند.
مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف، کمیته امداد را یکی از یادگاران امام خمینی یاد کردند که در اول انقلاب به منظور یاری رساندن به مستضعفین و نیازمندان تشکیل شد.
ایشان نیاز کشور اسلامی را به این چنین نهادهای خیریه ضروری دانسته و فرمودند: وظیفه شرعی همه مسلمین است که از انعاماتی که خداوند متعال به بعضی انسانها عطا نموده به نیازمندان کمک کنند.
ایشان افزودند: حوزه علمیه احناف خواف همه ساله در موضوعات و مراسمات مختلف مانند جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری یا در ماه مبارک رمضان و اعیاد فطر و قربان، به ائمه جمعه و جماعات نسبت به تشویق و ترغیب آحاد جامعه برای کمک به مستمندان تذکر می‌دهد و با راهنمایی و ارشاد پیش‌نمازان به مقتدیین‌شان، مردم کمک‌های خوبی به مستمندان می‌کنند.
ایشان تصریح کردند: الحمدلله مردم خواف با وجود خشکسالی‌های اخیر و تورمی که در جامعه پیش آمده است، افرادی مومن و خیّر هستند و خودشان به افراد نیازمند کمک می‌کنند.
مولانا مطهری خاطرنشان کردند: همه‌ساله در ماه مبارک رمضان مقتدیین هر مسجد، افراد نیازمند منطقه خود را شناسایی کرده و به صورت غذای طبخ‌شده و بسته‌بندی شده یا مواد غذایی به صورت خشک‌بار و وجوه نقدی به نیازمندان کمک می‌کنند.
ایشان فرمودند: گاهی اوقات در مناطق اهل سنت تبعیضاتی در امورات مختلف دیده می‌شود؛ چنانچه مشاهده می‌کنید با وجود بزرگترین معدن سنگ‌آهن خاورمیانه در این منطقه، باز هم افراد شایسته و بیکار زیاد هستند که باید از آنان استفاده شود، و متاسفانه سود و درآمد حاصله از این معدن بزرگ خدادادی برای مردم این منطقه خرج نمی‌شود، بلکه همه منافعش از شهرستان خارج و فقط گرد و خاک، بی‌آبی و خطرات جاده‌ای به دلیل تردد ماشین‌های سنگین نصیب مردم شده است، و حتی با اینکه شهر، بزرگ شده است اما مبلمان شهری در آن دیده نمی‌شود که امیدواریم در کادر اداری کمیته امداد نیز این برابری رعایت شود و به نیازمندان شیعه و سنی به یک چشم نگاه شود.
عالم سرشناس ایران اسلامی در ادامه بیان فرمودند: در شهر خواف یتیم بدون حامی نداریم، اما نسبت به محل اسکان یتیم‌ها مشکلاتی است که با توجه به هزینه سنگین آن، بنده در دیدار چند روز قبل با مدیر کل محترم کمیته امداد پیشنهاد دادم که از طرف کمیته امداد با شرکت‌های معدنی رایزنی‌هایی صورت گیرد و در این مورد از شرکت‌های معدنی کمک‌هایی گرفته شود تا انشاالله هر چه سریع‌تر مشکل محل سکونت برای افراد یتیم و نیازمند نیز مرتفع گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *