هدف اصلی همایش دانش‌آموختگی، جمع‌کردن مردم برای عظمت قرآن و عظمت صحیح بخاری است.

ایشان در مقدمه سخنان خویش گفت: این روزها خبرهایی غم‌انگیز به گوش میرسد؛ خبرهایی که لحظه به لحظه‌اش باعث ایجاد نگرانی و غم و اضطراب می‌شود. سیلابی که جان هموطنان ما و عزيزان افغان را گرفته است و بسیاری را آواره کرده است.
ایشان افزود: تربیت ربانی رب‌العالمين و پرورش دینی والهی الله متعال این است که گاهی اوقات از قدرتش برای اصلاح بندگان خویش بکار می‌گیرد. در دوران طلایی زندگي رسول اکرم(ص) در سال ششم هجری ایشان فرصت را غنیمت شمردند و نامه‌هایی به ابرقدرت‎های زمان خود نوشتند. از جمله نامه‌ای به امپراطور ایران، خسرو پرویز نوشتند که متاسفانه نامه و سفیر نامه مورد هتک حرمت قرار گرفت. همچنین نامه‌ای به امپراطور روم شرقی که موجب اکرام قرار گرفت. متاسفانه هنوز رسم و رسومات خسرو پرویز از ما رخت برنداشته است. ابوبکر صدیق(رض)  فتح اسلام را در ایران آغاز کرد و خلفای راشد چون عمر فاروق و عثمان ذی النورین و علی مرتضی رضی الله اجمعين باعث شدند” لا اله الا الله” وارد ایران شود. اگر اسلام را پذیرفتیم و نگه داشتیم در امان هستیم و اگر نپذیرفتیم امان الهی را از خود برداشته‌ایم.
مولوی موحدی خاطرنشان کرد: آن چیزی که ضامن سلامتی است اسلام است و ما نسبت به اسلام در معرض ابتلا و آزمایش هستیم و هر اندازه کوتاهی کنیم همان اندازه در معرض هلاکت قرار می‌گیریم. متاسفانه پدیده‌هایی که خبرش را شنیده ایم و آن را دیده ایم بوی عذاب و نارضایتی خداوند متعال را می دهد. متاسفانه آمار تلفات سیل بیش از شصت و دو نفر است و بالغ بر دوازده هزار ميليارد تومان خسارت به مال و جان مردم وارد شده است.
در سوره مبارکه نوح، الله می فرمایند: مردمی که به خاطر گناهانشان غرق شدند و اگر کافر از دنیا روند، بر اثر عذاب الهی وارد آتش جهنم خواهند شد. اگر گناه باشد و توبه از گناه نباشد، نمازها ضایع شود. زمانی که صدقه دادن کم شود و مردم  مال اندوزی کنند و به فکر هم نوع نباشند، زمانی که حلال و حرام را رعایت نکنند و زمانی که آخر این امت اول این امت را لعنت کنند عذاب الهی نازل می شود.
ایشان افزود: متاسفانه ما به خطوط قرمز و مرزهای الهی نزدیک شده ایم و حتی از مرزهای الهی عبور کرده ایم. هر پادشاهی مرزی دارد و دوست ندارد کسی به مرزش نزدیک شود و مرز الهی، محارم الهی است. اگر به محارم الهی نزدیک شویم خداوند عذابش را نازل می کند. عده ای که معتقد به نحسی سیزده فروردین اند، بدانن سیزدهم فروردین ماه نحس نیست، بلکه شومي در اعمال ما است و نحسی در گناه و صدقه ندادن و بی‌حجابی است. آن چیزی که باعث نابودی ما می شود نحسی اعمال ما و پشت کردن به قبله و روضه رسول اکرم(ص) است.
صحابی نزد رسول اکرم(ص) آمد و گفت: خشکسالی همه جا را فرا گرفته است و باران نمی بارد و همه مزارع ما از بین رفته است. یا رسول الله(ص) در حق ما دعا کنید تا خداوند باران رحمت خویش را نازل کند. رسول الله(ص) دعا کردند و هنوز دستان‌شان پایین نیامده بود که باران رحمت الهی نازل شد و تا یک هفته ادامه داشت. هفته بعد همان صحابی نزد رسول الله(ص) آمد و گفت: يا رسول الله(ص) سیلاب همه جا را گرفته است و در حق ما دعا کن، پیامبر(ص) دعا کردند: خدایا بر اطراف ما ببار و بر روی سر ما نباران و باران بر بیابان جاری گشت. اگر میخواهیم از عذاب الهی در امان باشیم مسلمان باشیم، به قرآن محمد(ص) و به احادیث پیامبر(ص) دهن کجی نکنیم. بیایید شعائر دین خداوند را تجلیل کنیم ودر جلسات دینی شرکت کنیم.
مولوی موحدی در زمینه همایش دانش‌آموختگی حوزه علمیه احناف خواف تأکید کرد: همایش دانش‌آموختگی را در پیش داریم. هدف اصلی این جلسه جمع کردن مردم برای عظمت قرآن و عظمت صحیح بخاری است. دشمن و استکبار جهانی از جمع شدن مسلمانان می ترسد. در این جلوه، مردم برای خدا همدیگر را می بینند و برای خدا با یکدیگر محبت می کنند و محبت خداوند متعال واجب است برای کسانی که برای او می نشینند.

ایشان تصریح کرد: این سمیناری مذهبی و هم‌گرایی است؛ هر کسی وارد این سمینار شود محبت و ایثار شما او را گرم خواهد کرد و به فرموده حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحميد(حفظه الله) این جلسات ابزاری برای بازگشت ما به سوى خدا و قرآن و سنت است. تقاضای حضرت مولانا مطهری (حفظه الله) این است که حداقل کاری که می کنیم دعا کنیم و حداکثر کاری که می توانیم انجام دهیم همت کنیم تا مردم در این جلسه شرکت کنند. ما همه دردمندیم ولی دوای ما در قرآن و اسلام است.
سخنران این هفته نماز جمعه اهل سنت خواف خاطرنشان کرد: قرار است ختم کتاب عظیم صحیح بخاری با حضور شما صورت گیرد؛ کتابی که کلماتش از خدا و پیامبر است و هزینه ای که در بردارد به مراتب کمتر از هزینه هایی است که در خیلی از جاها انجام می شود و همچنین صدقه دفع بلا است. شما عزيزان میزبانید، خوب مهمان نوازی کنید و آنها را نوازش کنید و اسکانشان دهید و این وظیفه و انتظار ما از شماست.
مولوی موحدی در خاتمه سخنان خویش گفت: انتظاری که از اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی داریم این است که دوربین شما اگر به هر سمتی لحظات دینی و اسلامی را شکار می کند ما از شما می خواهیم که به نفع کشور و و وحدت، دوربین های شما جلسات زیبای ختم بخاری را هم در بلوچستان و هم در خراسان شکار کند و با افتخار پخش کند. اهل سنت ما با لباس اسلامی محلی خودشان هم قرآن حفظ کرده اند و هم صحیح بخاری خوانده اند و هم امامت می‌دهند و هم تدریس می کنند.
نمای اهل سنت، حوزه های علمیه، مساجد و علما و حفاظ اهل سنت هستند، و ما این را فرهنگ حقیقی و هویت فرهنگی خود می‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *