سخنران جمعه: طرح سرشماری نفوس و مسکن یکی از اقدامات زیربنایی کشور است

یکی از مهمترین اقدامات زیربنایی کشور که در شرف انجام است، طرح عمومی نفوس و مسکن میباشد.

طرح عمومی نفوس و مسکن از دیرباز مورد توجه کشورهای جهان بوده است و همواره دولت ها کوشیده اند تا از این طریق تعداد جمعیت کشور و برخی از ویژگی های عمده مربوط به آن را جمع آوری نمایند .

وی خاطرنشان کرد که اداره یک کشور نیازمند برنامه است و هیچ برنامه ای بدون داشتن اطلاعات و آمار مبنایی موفق نخواهد بود .

بهترین راه برای بدست آوردن آمار و اطلاعات، مراجعه به خانواده هاست .در کشور ایران تاکنون شش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سالهای 1335، 1345، 1355، 1365، 1375، 1385 برگزار شده و بنا به مصوبه هیئت محترم دولت و به دستور ریاست محترم جمهو ، امسال استثنائا قبل از موعد مقرر(هر ده سال) انجام می شود .

دلیل این موضوع این است که ما در مرحله ی گذار هستیم . به همین خاطر هر چقدر آمار بروزتر باشد، نتیجه ی برنامه ریزی ها متقن خواهد بود و موجب کمک برای رسیدن به اقدامات درست و اساسی برای سازندگی کشور می شود .

لذا دولت با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح در سطوح جغرافیایی مختلف، شامل استان های کشور، شهرستان های دور و نزدیک، نقاط محروم و غیره می تواند نیازهای جامعه را درست تشخیص دهد .

ما در شهرستان خواف با تشکیل ستاد سرشماری شهرستان با مسئولیت فرماندار محترم که به عنوان مدیر اجرایی طرح شهرستان هستند و سایر اعضای ستاد ، کلیه ی برنامه ریزی ها را فراهم کرده و اقدامات لازم را انجام داده ایم و کاملا آماده هستیم که از دوم آبان ماه با مراجعه حضوری فراگیران که 129 نفر هستند شروع بکار کنیم . در مجموع ، عوامل اجرایی و ستادی قریب به 170 نفر در شهرستان به صورت شبانه روز مشغول برنامه ریزی بوده اند تا بتوانند با کمک مردم عزیز یک سرشماری خوبی در شهرستان انجام بدهند .

وی برای آگاهی هر چه بیشر مردم به چند تذکر مهم اشاره نمود که عبارتند از:

1- سرشماری از 2 آبان تا 22 آبان انجام می گیرد لذا قبل و بعد از این تاریخ به هیچ فردی در جلوی خانه ها پاسخگویی نشود .

2- مامورینی که مراجعه می کنند دارای لباس فرم و کارت شناسانی با مهر مرکز آمار می باشند .

آقای موسوی در پایان افزود: انشاءالله با همکاری آحاد ملت شریف ایران و مردم شهرستان خواف و پاسخگویی درست به مامورین سرشماری بتوانیم با موفقیت از عهده انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن برآییم .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *