صداوسیما به عنوان رسانه ملی، اهل سنت را نادیده گرفته است

  • ایشان افزودند: از ویژگی‌های یک خبرنگار و اهل قلم این است که باید اهل تقوا باشد تا مطلبی جز حقیقت بیان نکند و البته از سلامت نفس نیز برخوردار باشد تا با تهدید و ترغیب، دست از بیان حقایق بر ندارد و در مسیر حق، راسخ و استوار باشد.
  • مولانا مطهری در ادامه، سومین ویژگی اهل قلم را تخصص دانستند و خاطرنشان کردند: خبرنگاران باید از تخصص و تجارب حرفه‌ای برخوردار باشند تا بتوانند طبق رسالت خویش، اخبار را به صورت صحیح منعکس کنند و مطلبی خلاف واقعیت به مردم القا نکنند تا فاجعه به بار نیاید.
  • ایشان تصریح کردند: صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ی ملی به وظیفه خود درست عمل نکرده و مناسبت‌ها و مراسمات ویژه اهل سنت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد که این خلاف عدالت اسلامی است؛ زیرا اهل سنت هم جزو ملت ایران هستند که متاسفانه در صداوسیما سهمی ندارند.
  • ریاست مجمع فقهی اهل سنت خراسان ضمن تشکر از کانال‌هایی که توسط خبرنگاران در فضای مجازی به انتشار مطالب دینی و مطالبات مردمی می‌پردازند عنوان کردند: با ظهور فضای مجازی و دسترسی آسان آن برای همگان، یک فرصت مناسب برای انعکاس اخبار به صورت گسترده فراهم شده‌ است.
  • مدیر حوزه علمیه احناف خواف همچنین از برخورد نادرست با خبرنگاران اظهار تاسف و گلایه کردند و این را برخلاف اخلاق اسلامی دانستند، زیرا وظیفه خبرنگار، رساندن خبر صحیح و واقعی است و نباید در این مسیر موانعی برای او ایجاد شود.
  • ایشان در پایان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار، یاد و خاطره مرحوم عبدالواحد بی‌نیاز خبرنگار باسابقه‌ی خواف که چندی پیش وفات کرده‌ است را گرامی داشتند و فرمودند: خداوند توفیق عنایت کند تا همیشه در مسیر حق و حقیقت گام بردارید و به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *