مولوی محمد موحدی

اسرائیل دشمن دیرینۀ اسلام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، مولوی محمد موحدی در مراسم نماز جمعه 20 مهرماه اهل سنت خواف، با تلاوت آیه «وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْكُمْ وَأَنْتُمْ مُعْرِضُونَ» پیرامون دستورات الهی به قوم بنی‌اسرائیل به ایراد سخن پرداخت.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف در ابتدای سخنانش بیان داشت: خداوندمتعال همه ما را در مقابل یکدیگر مورد آزمایش قرار داده است. در طی دهه های اخیر دردهای بسیاری را در دنیا و علی الخصوص در جامعه اسلامی و علیه مسلمانان تجربه کردیم. هنوز جنایات حاشیه اروپا علیه مسلمانان بوسنی و هرزگوین شد را فراموش نکرده بودیم که چچن توسط نیروهای وحوش روسی قتل عام شدند.

سخنران نماز جمعه خواف در ادامه مظلومیت مسلمانان افزود: پس از چچن و قفقاز، جنایات ارتش سرخ شوروی در کشور افغانستان آغاز شد و پس از آن آمریکایی ها آن ها را مورد ظلم قرار دادند که الحمدلله امروزه آزاد گشته است. اما در سوی دیگر خاورمیانه ده ها سال است که یهودیان با دشمنی دیرینه خود درد و رنج را بر قلوب مسلمانان می‌فشارد و هنوز پایان نیافته است.

وی در رابطه با قوم بنی‌اسرائیل گفت: بنی اسرائیل قوم حضرت موسی علیه السلام بودند که راهنمای آن ها کتاب تورات بود که سراسر آن نور بود. اما قوم بنی اسرائیل بر طبق عادتشان به گواهی قرآن کریم، همواره در حال ستیز با پیامبران و فرستادگان الهی بودند.

مولوی موحدی خاطرنشان کرد: حضرت عیسی علیه السلام از آغاز بعثت تا عروج به آسمان 33 سال امر با برکت رسالت را با هجرت به مناطق مختلف بردوش کشیدند. هجرت و جا به جایی حضرت عیسی علیه السلام در مناطق مختلف علت آن دشمنی یهودیان با آن حضرت و تلاش برای ترور و از بین بردنشان بود.

مدرس احناف خواف در تشریح قوم یهود گفت: هنگامی که حضرت مریم علیها السلام باردار بودند دچار استرس شدید شده بودند که در هنگام تولد فرزند زخم زبان های مردم آغاز شد اما آن حضرت به دستور خداوند سکوت اختیار کرده و فقط به فرزند خود اشاره کردند که به اذن پروردگار حضرت عیسی در گهواره به سخن آمدند اما یهودیان بهانه گیر باز هم قبول نکردند.

یهود حرمت هیچ پیامبری را حفظ نکرده است

سخنران نماز جمعه خواف ادامه داد: در گذشته موضوعاتی چون گفتگوی تمدن‌ها یا تقریب ادیان مطرح بود اما ما مسلمانان چطور می‌توانیم عقیده یهود پیرامون نحوه ولادت حضرت عیسی یا رفتارش با مردم فلسطین را بپذیریم؟ یهودیان حرمت هیچ یک از انبیا الهی را حفظ نکردند.

وی افزود: تا زمانی که رسول الله صلی الله علیه و سلم در مکه بودند، کفار قریش به کمک یهودیان سوالاتی را برای ضربه زدن به پیامبر صلی الله علیه و سلم مطرح می‌کردند اما هنگامی که با وحی الهی سوالات پاسخ داده می‌شد عصبانی می‌شدند و زمانی که پیامبر صلی الله علیه و سلم وارد مدینه شدند در برخورد با یهودیان با زبان صلح سخن گفتند و خطاب به آنان فرمودند که ما با شما جنگی نداریم و شما نیز با ما کاری نداشته باشید.

مولوی موحدی تصریح کرد: در اسلام تعصبی نیست، اگر افرادی در جامعه اسلامی داعیه تعصبات را دارند، در قرآن تدبر نکردند. قرآن کریم از ویژگی های خوب قوم یهود تعریف می‎‌کند؛ خداوند در سوره آل‌عمران می‌فرماید: اهل‌کتاب بعضی از آن ها اگر مال هنگفتی به آنان بسپارید خیانت نمی‌کنند. این عدم تعصب اسلام است و حق را می‌گوید.

مدرس حوزه احناف خواف گفت: هر زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم می‌خواستند دفع ظلم مشرکان را پاسخ دهند، از داخل مدینه توطئه هایی علیه پیامبرصلی الله علیه و سلم و مسلمانان از سوی یهودیان صورت می‌گرفت که بالاخره خداوند دستور داد تا قوم یهود را از مدینه منوره بیرون کنید. یهودیان به هیچ یک از تعهدات و قرارداداتی که می‌بندند، پایبند نیستند.

سخنران نماز جمعه خواف خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم هر گاه که پیمان می‌بستند یا جنگ می‌کردند بر اصول آن پایبند بودند. رسول الله صلی الله علیه و سلم نیز برای تقویت قلب یهودیان و برقراری الفت میان یهودیان و مسلمانان، با حضرت صفیه که مسلمان شده بودند و دختر یکی از سرداران و دشمنان پیامبر بود، ازدواج نمودند.

یهود و نصارا برای ضربه به اسلام متحد شده‌اند

وی افزود: یهود و نصارا در طول تاریخ علیه یکدیگر بودند اما امروز برای ضربه زدن به اسلام با هم متحد شدند. خداوند متعال فرموده است که یهودیان در طول تاریخ ذلیل و خواراند مگر اینکه دیگران با آن ها همکاری بکنند. اگر امروزه یهود در خاورمیانه ظاهرا غلیه ای دارد دو امر است؛ یک اینکه کشورهای اسلامی و علی الخصوص اعراب اسرائیل را به عنوان کشور پذیرفتند و مسیحیان و کشورهای غربی حامی صهیونیست شدند.

مولوی موحدی خطاب به دلتمردان عرب گفت: وزیردارایی اسرائیل بیان داشته که در صورت صلح یا جنگ کشورهای عربستان سعودی، عراق، لبنان، سوریه، اردن و مصر کشور اسرائیل است. امت عرب بیدار است اما دولتمردان عرب بیدار باشید! خوش خدمتی و سکوت در مقابل جنایت قوم اسرائیل علیه قوم محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم تمام نخواهد شد و گریبان شما را نیز خواهد گرفت.

مدرس حوزه احناف خواف تصریح کرد: رسول اکرم صلی الله علیه و سلم از شهادت ترسی نداشتند، آن حضرت صحابه را آنطور تربیت کردند که در سال سوم هجری چندتن از صحابه کرام اسیر می‌شوند. زمان اجرای حکم اعدام حضرت زید فرا می‌رسد و آن حضرت را که برای اعدام آوردند به ایشان گفتند تو را به خدا قسم می‌دهم حاضری در این لحظه که گردن تو زده شود محمد در جای تو گردنش زده می‌شد و تو کنار خانواده خود می‌بودی؟ حضرت زید پاسخ داد: به خدا قسم من دوست ندارم در این لحظه که محمد در هرکجا که هست خاری به بدنش بخلد و من در امان و استراحت باشم.

سخنران نماز جمعه خواف ادامه داد: از درگاه خداوند متعال خواهانیم تا محبت صحابه و اهل‌بیت پیامبر صلی الله علیه و سلم را در قلب همه مسلمانان جای دهد و جای نباشد که کسی ندانسته به اصحاب آن حضرت اهانت کند. صحابه و اهل‌بیت برای ما تفاوتی ندارند، همه این ها پشت سر محمد رسول الله صلی الله علیه و سلم در مقابل منصوبین باطل به تورات و انجیل ایستادند و از کیان اسلام حفاظت کردند. اگر جهاد و شهادت صحابه کرام نمی‌بود، مردم ایران کجا می‌گفتند لا اله الا الله و محمد رسول الله.

وی افزود: قبور صحابه پیامبر صل الله علیه و سلم در اطراف شهر خواف نشان از آن است که صحابه ترس نداشتند و ما نیز نباید ترس داشته باشیم. باید بدانیم که قوم یهود قابل ترحم و احترام نیست زیرا که در یکسال اخیر بالغ بر 40 هزار مظلوم فلسطینی دردمند را قتل عام کرده است. در جمعه ها ما منتظریم که ان‌شاءالله خداوند متعال اسرائیل را از بین برده و خون مردم غزه دامن‌اش را گرفته است. زیرا رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند: کسی که کافر مظلومی را بکشد بوی بهشت به مشام او نمی‌رسد.

کشورهای اسلامی برای دفاع از غزه متحد شوند

مولوی موحدی در ادامه بیان داشت: انتظار داریم تا مسؤلان کشورهای اسلامی خصوصا جمهوری اسلامی ایران سیاست های خود را خالصانه با همه دولتمردان اسلامی همسو نمایند و در مقابل این ظلم بایستند. ما از راه دور نمی‌توانیم از مظلومیت مردم فلسطین دفاعی داشته باشیم ولی باید رئیس جمهور محترم به دنبال یک اجماع دیپلماتیک در منطقه باشند و در مقابل اسرائیل بایستند. نباید اینگونه احساس شود که کشوری به دلیل گرایش های سیاسی و مذهبی‌اش نباید در کنار ما قرار بگیرد، این اتحاد در این شرایطی که اسرائیل تمام عزم‌اش را برای نابودی غزه جزم کرده است لازم و ضروری است.

مدرس حوزه احناف خواف ادامه داد: از مسؤلین محترم خواستاریم تا همچنان که جهاد فی سبیل الله را تقویت و حمایت کردند، ادامه دهند. ملت مسلمان دعاگوی هر حمله و ضربه‌ای به جان اسرائیل ظالم است. ما مطمئن هستیم که آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل توان و جرئت حمله به ایران را نخواهند داشت.

استاندار جدید خراسان پیگیر حل مشکلات منطقه خواف باشد

سخنران نماز جمعه خواف خطاب به استاندار جدید خراسان رضوی گفت: مردم خواف از شما درخواست دارند تا با همکاری با فرمانداری خواف بیش از این ما را منتظر نگذارید و این قتلگاه جاده‌ای را بهبود بخشید و این حق دیرینه ما مردم است. شما را به تقوای الهی و نظم در امر و مواسات و همدردی با ملت مظلوم دعوت می‌کنم. ما اگر با اسرائیل مخالفیم دلیل آن ظلمی که به مردم مظلوم روا می‌دارد، اسرائیل جاده‌ای و خودرویی که در این کشور هستند را با شمشیر عدالت بزنید. مشکلات ملت با سمینار و همایش رفع نمی‌شود و نیازمند تصمیمی قاطع است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ازدواج جوانان چند دهه است که تصویب شده است و به نهادهای زیرربط نیز ابلاغ شده بود اما مشخص نیست که کجا رفته است. نماینده محترم مجلس پیگیر این کمیته باشد که چرا فعال نیست. این کمیته جهت تسهیل امر ازدواج جوانان فعال شده بود اما در عمل چیزی مشاهده نشد و از نماینده مجلس خواستار رسیدگی و پیگیری این امر هستیم. اگر مسؤلان پیگیر مشکلات مردم نباشند حقوقی که بابت مسؤلیت خود دریافت می‌کنند حلال نخواهد بود.

مولوی موحدی افزود: آب شرب و کشاورزی شهرستان نباید در معادن مصرف شود، معادن برای مردم شهرستان خیری نداشته است و اگر کسی هم در معادن مشغول به کار است در واقع بازی با جان و زندگی است که با حداقل حقوق مشغول سخت‌ترین مشاغل هستند. از استاندار محترم خراسان رضوی درخواست داریم تا به جد پیگیر مشکلات منطقه خواف باشید و اگر این اتفاق نمی‌افتد، کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای را جزو شهدا قرار دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *