علما با وحدت و همدلی میان خود در خدمت دین و مردم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، مولانا حبیب‌الرحمن مطهری – مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف – در مراسم تشییع جنازه مولانا محمدحسن برفی(رحمه‌الله)، ضمن عرض تسلیت ارتحال عالم ربانی حضرت مولانا محمد حسن برفی(رحمه‌الله) خدمت جامعه روحانیت، مردم متدین و دین‌دوست طبس مسیناء، اهل بیت مکرم، اقوام و خویشان، خدمت علمای بزرگوار به‌خصوص حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، خاطرنشان کردند: از خداوند متعال امید است که این ضایعه بزرگ را به نحو احسن جبران فرماید. از دست‌دادن چنین علمایی که از محضر بزرگانی چون حضرت مولانا مفتی محمود، حضرت مولانا مفتی محمدشفیع، مولانا بنوری و مفتی رشیداحمد لدیانوی (رحمهم‌الله) کسب فیض نمودند، بسیار ضایعه بزرگی است. از دست‌دادن علمایی که مخلص، باتقوا و اهل دل بودند ضایعه دردناکی‌ست، زیرا جامعه به چنین علمایی بسیار نیازمند است.
مولانا مطهری تصریح کردند: مقام علما خیلی بلند و رفیع است و حتی از مجاهدین فی‌سبیل‌الله نیز بالاتر است.
پیامبر اکرم(ص) در جواب یکی از اصحابی که در مورد فضیلت مجاهدین سوال کرده بود فرمودند: اگر دائم‌الصلاة، دائم‌الصوم و دائم‌الذکر باشی شاید بتوانی مقام مجاهد فی‌سبیل‌الله را درک کنی؛ و این است مقام مجاهد. اما همه علما متفق هستند که مقام عالم از مقام مجاهد هم بالاتر است.
ایشان افزودند: علما مصداق کامل این آیه هستند؛”إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ” (توبه/۱۱۱) زیرا که علما با ایثار جان، مال و آبروی خود در راه دین، بهشت را برای خود تضمین می‌کنند، و این جایگاه و منزلت اهل علم را می‌رساند.
ایشان تاکید کردند: باید سعی شود آن جایگاهی که علما به‌وجود آورده‌اند، از جمله حوزه‌های علمیه و مساجد را پویاتر کنیم و تلاش بر این باشد که حتی از زمان حیات مولانا برفی پررونق‌تر شود. علما با وحدت و همدلی میان خود در خدمت دین و مردم باشند و با دوری از افراط و تفریط و توکل بر خدا ان‌شاءالله مسائل حل خواهد شد.
مدیریت محترم حوزه علمیه احناف خواف افزودند: مدتی چند که مولانا برفی در بستر بیماری به سر می‌بردند علمای دیگر سنگر حوزه علمیه و مسجدجامع را حفظ کردند و جای تقدیر از این بزرگواران دارد و جای خوشحالی است که مردم متدین، معتمدین و علما با مشورت و نظرخواهی، افرادی را برای این جایگاه‌ها برگزیدند و از این پس جناب مولوی سیدآقا حسینی، امامت نماز جمعه و جناب مولوی غلام‌رسول جهان‌کام، مدیریت حوزه علمیه را برعهده خواهند گرفت و مسئولین امر که به دنبال جلب رضایت و خواسته مردم هستند نیز از این انتخاب‌ها حمایت خواهند کرد.
ایشان تاکید کردند: حضرات علما هم باید با وحدت و درایت خودشان نگذارند که مردم در فضایی که بعد از وفات مولانا برفی ایجاد شده است، احساس خلأ کنند. اگرچه که جای ایشان پر نخواهد شد و هر عالمی که از دنیا برود جایگاه خود را دارد، ولی در عین حال وظیفه علما پس از ایشان این است که با تمام تلاش و جدیت در خدمت دین و مردم باشند.

مشاهده گزارش تصویری این مراسم در پایین همین مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *