مولوی خواجه صدرالدین احراری

مسؤلان از نعمت محدود خدمت برای خود اعتبار بسازند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، مولوی خواجه صدرالدین احراری در مراسم نماز جمعه نهم شهریورماه 1403 اهل‌سنت شهر خواف، پیرامون وضعیت نابسامان جاده‌های مواصلاتی، تخصیص زمین‌های مسکن ملی و هفته دولت به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه اهل‌سنت شهر خواف با اشاره به وفات مولوی عبداللطیف شعبانی در حادثه تصادف جاده خواف-قاین متذکر شد: جاده‌های نابسامان خواف باری دیگر جوانی از جنس اخلاق و دین را به آغوش خاک فرستاد. مرحوم مولوی شعبانی عالمی بود که علم را در کنار مکارم اخلاق قرار داد و ادب و حرمت را با اخلاقش در خواف به یادگار گذاشت.

ایشان ادامه داد: آن مرحوم با وجودیکه دچار معلولیت از ناحیه پا بود اما با تبسم و روحیه پرانرژی که داشت آن معلولیت را از ذهن‌ها محو نمود و با اخلاق خوب خود مصداق حدیث رسول اکرم(ص) قرار گرفت که آن حضرت(ص) می‌فرمایند: بهترین مخلوق کسی است که با چهره و اخلاق خود همیشه حُسن و خوبی را به یادگار بگذارد. خداوند مرحوم مولوی شعبانی را غریق رحمت نماید.

خطیب جمعه خواف در ادامه ضمن تبریک هفته دولت گفت: بهتر بود آقای فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، به عنوان هفته دولت شخصاً در مصلی اهل‌سنت حضور می‌داشتند تا ضمن گفتگو، گلایه های مردم در هفته گذشته را نیز می‌شنیدند و پاسخ می‌دادند.

مولوی احراری افزود: فرماندر، مسؤل تمام شهرستان است و وظیفه ایشان است که گاهاً جدای از هفته دولت، در نماز جمعه اهل‌سنت حضور داشته باشند. در سال حدود 52 جمعه است و آیا حق مردم اهل‌سنت شهر خواف چهار هفته نیست که در کنار مردم حضور داشته باشند و درد دلشان را بشنوند؟

امام جمعه اهل‌سنت خواف خاطرنشان کرد: نعمت خدمت خلعتی است که خداوند به بعضی از مردم به عنوان مسؤل عنایت کرده و هر نعمتی را زوالی است. هیچ نعمتی جاودانه نیست؛ عمر، ثروت، عزت و… از انسان گرفته می‌شود و نعمت مسؤلیت بالاخره گرفته خواهد شد. از وقت محدود نعمت مسؤلان می‌توانند نامحدود یا اعتبار به یادگار بگذارند یا عبرت دیگران شوند تا تاریخ به نفع یا علیه شهادت دهد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف تصریح کرد: مسؤلان وظیفه دارند که با خدمت خود مردمان را نسبت به نظام و دولت امیدوار و دولت را نسبت به مردم خدمتگذار معرفی کنند. آیا این چنین امیدواری اتفاق افتاده است؟ تا اکنون در خواف فرماندار اهل‌سنت نداشتیم اما فرمانداران اهل‌تشیع بوده‌اند که مردم آنان را به نیکی یاد می‌کنند.

خطیب جمعه خواف در ادامه در رابطه با تخصیص زمین‌های مسکن ملی در شهر خواف بیان داشت: چطور می‌شود که معدن و زمین‌ها از خواف باشد اما اولویت برای دیگران؟ مردم نسبت به اولویت‌ بندی زمین‌های مسکن ملی و تخصیص زمین‌های داخل شهر به معادن و بیرون شهر به مردم بومی اعتراض دارند و نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این مسئله است.

ایشان افزود: با توجه به اعتراضات مردم، در پنج‌شنبه گذشته نشستی با حضور نماینده مجلس، شورای شهر و فرماندار با مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد و طبق گزارشی که رسیده است موضوع رسیدگی شده و در ادامه، شنبه آینده نیز نشست دیگری برگزار خواهد شد تا توافق نهایی و جانمایی زمین‌های شرکت‌های معدنی با زمین‌های مردمی تغییر یابد.

مولوی احراری در ادامه پیرامون موضوع نمره امتحان نهایی درس ضمیمه اهل‌سنت دین و زندگی پایه یازدهم گفت: امتحان درس دین و زندگی پایه یازدهم بخشی عمومی و بخشی دیگر از کتاب ضمیمه ویژه اهل‌سنت بوده که تصحیح امتحان با کلید امتحان اهل‌تشیع صورت گرفته است و این باعث شده تا 10 نمره از دانش‌آموزان اهل‌سنت ضایع شود. و با توجه به تاثیر نمرات نهایی در کنکور این کسری نمره جبران ناپذیر است.

امام جمعه اهل‌سنت خواف افزود: دغدغه دانش‌آموزان به علما رسید و از طریق نماینده محترم در مجلس پیگیری شد و معاونت وزیر آموزش و پرورش قول داده‌اند تا هیئتی را به شهرستان خواف اعزام نمایند و اوراق امتحانی دانش‌آموزان اهل‌سنت مجدداً تصحیح و نمرات اصلاح شود.

مدرس حوزه علیمه احناف خواف خاطرنشان کرد: مسئله مهمتر این است که تنها در شهرستان خواف در پایه یازدهم بیش از 570 دانش‌آموز است و در کل کشور جمعیت دانش‌آموزان اهل‌سنت در این پایه بسیار بالا است. بابت موضوع پیش‌آمده کسی را متهم نمی‌کنیم که آگاهانه اتفاق افتاده است اما شاید بی‌توجهی و کم اهمیتی دخیل بوده است.

مولوی احراری در پایان بیان داشت: طبق اخبار رسیده شرکت فولاد سنگان جهت حمل و نقل فرآورده‌های خود 500 دستگاه تریلر خریداری نموده است که در مسیر خواف-اصفهان فعالیت کنند. با توجه به اینکه این تعداد از تریلر باعث کم شدن نیروی کار در شهرستان می‌شود بهتر بود تا این شرکت با شرکت‌های حمل و نقل خواف توافق می‌کردند تا نیازشان از خود مردم بومی منطقه تأمین گردد. اگر موضوع انجام شده حداقل رانندگان آن از مردم بومی خواف به‌کارگرفته شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *