محکومیت جمعه خونین خاش – حوزه علمیه احناف خواف

مدیریت و جامعۀ مدرسین حوزه علمیه احناف خواف، در پیامی ضمن ابراز تأسف از حادثه جمعۀ خونین شهر خاش، مراتب تسلیت خود را به علما و مردم عزیز آن منطقه اعلام نمودند.

متن پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

متأسفانه باری دیگر، شاهدِ جنایتی اسفناک در جمعۀ 13 آبان شهر خاش بودیم، که منجر به شهادت و زخمی‌شدن تعداد زیادی از مردم متدین بلوچ آن خطّه گردید. هنوز در غم و ماتم اتفاقات ناگوارِ هموطنان عزیزمان اعم از شیعه و سنی در روزهای گذشته بودیم که این اتفاق هولناک، بر غم و اندوه ما افزود.

مدیریت و جامعۀ مدرسین حوزه علمیه احناف خواف، با عرض تسلیت و ابراز همدردیِ مجدد با همۀ داغدیدگان حوادث اخیر به‌خصوص خانواده‌های محترم این عزیزان، و آرزوی شفای عاجل و کامل از درگاه الهی برای همۀ مجروحان؛ مراتب انزجار خود را از این واقعۀ جانسوز اعلام داشته، مجدداً تقاضا و تأکید می‌نمایند؛ عاملان و آمران این واقعات تلخ، هرچه زودتر شناسایی و مورد مجازات قرار گیرند تا شاهد ادامه‌یافتن چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

قطعاً رفع ظلم و تبعیض، برقراری عدالت، و برخورد و مجازات با مسبّبان این حوادث، تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی بوده که باعث آرامش کشور، و نیز التیام و تسکینِ قلوب داغدیدگان خواهد شد.

در پایان، ضمن محکومیت قاطعانۀ کشتار هموطنان عزیز در نقاط مختلف کشور به‌ویژه شهر خاش و نیز امام جماعت یکی از مساجد اهل تشیع زاهدان، حمایت خویش را از دیدگاه‌های دلسوزانۀ شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید و دیگر علمای بزرگوار و خیرخواه اعلام می‌داریم.

مدیریت و جامعۀ مدرسین حوزه علمیه احناف خواف

16 آبان‌ماه 1401

اشتراک گذاری