شهرستان خواف دارای جوانانی دیندار، میهن دوست، مستعد و توانمند می‌باشد.

حضرت مولانا مطهری در مقدمه سخنان خویش، انتصاب به‌جا و شایسته جناب مهندس رزم‌حسینی را به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی تبریک گفته و با استناد به سخنان ایشان در مراسم تکریم و معارفه در مورد استفاده از همه اقشار و ظرفیت‌ها، ابراز خرسندی و امیدواری فرمودند.
حضرت مولانا مطهری بیان فرمودند: خواف شهری تلفیقی می‌باشد که جمعیت اهل سنت بیشتر از اهل تشیع می‌باشد که تا به‌حال، مردم این منطقه الحمدالله در کمال آرامش و وحدت در کنار همدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند.
ایشان افزودند: خداوند به مردم این منطقه لطف فرموده و معدن بزرگ سنگ آهن را در سنگان خواف قرار داده است، اما متأسفانه تاکنون به‌جز تبعات سنگینی که داشته، منفعت چندانی برای مردم نداشته است.
ریاست محترم مجمع فقهی خراسان بیان داشتند: با توجه به خشکسالی‌های پی‌در‌پی، شهرستان خواف با کم آبی مواجه شده است و برای مردم خصوصاً کشاورزان مشکلات عدیده‌ای به‌وجود آمده است که امید است در این رابطه تدبیری جدی اندیشیده شود.
حضرت مولانا مطهری به بحث اشتغال جوانان اشاره نموده و بیان داشتند: شهرستان خواف دارای جوانانی دیندار، وطن‌دوست، مستعد و توانمند می‌باشد که می‌طلبد از این جوانان استفاده شود؛ باز با توجه به نعمت معدن سنگ آهن که باید از همه اقشار استفاده نمود، به‌خصوص جوانان بومی شهرستان خواف که بیکار می‌باشند.
حضرت مولانا مطهری افزودند: شهرستان خواف بیش از یکصد و بیست کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که با راه‌اندازی بازارچه مرزی در این منطقه، باعث رفاهیت‌هایی برای مردم و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.
ایشان افزودند: یکی از منابع طبیعی خدادادی، بادهای موسمی منطقه است که برای تولید برق به‌وسیله توربین‌های بادی می‌توان استفاده کرد که این ایجاد سرمایه برای منطقه و کشور خواهد بود.
حضرت مولانا مطهری در پایان از استاندار محترم جهت بازدید از منطقه دعوت به‌عمل آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *